نگرش اربعین می تواند فاتح قدس شریف باشد

سرپرست حجاج ایرانی در همایش علمی اربعین و قدس شریف گفت:نگرش اربعین می‌تواند فاتح قدس شریف باشد و به همین دلیل صهیونیست‌ها با این نگرش مقابله می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از نجف اشرف، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت،‌ روز شنبه (20 مهرماه) در همایش اربعین و قدس شریف در محل سالن همایش‌های مرقد مطهر «صافی صفا یمانی» در نجف اشرف سخنرانی کرد و گفت: سخن گفتن از اربعین مهم است؛ اما مهم‌تر از آن تفکر و حرکت کردن در راه سیدالشهدا (ع) است.


وی با بیان اینکه نقش امام حسین (ع) و قدس شریف هر دو در جهت انسان سازی است، ‌افزود: طبق برخی روایات مسجدالاقصی توسط پیامبران برای خداپرستی احداث شد و در طول تاریخ فرزندان اسماعیل، قدس شریف را به عنوان قبله خودشان انتخاب کرده بودند.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: حتی پیامبر اکرم (ص) در زمانی که در مکه مکرمه بودند به گونه‌ای به سمت قدس شریف نماز می‌گذارند که در امتدای کعبه مکرمه باشد و هر دو قبله را درک می‌کردند. بنابراین درباره قدس شریف روایات زیادی وجود دارد که نشان از همیت و جایگاه این مکان مقدس است.


وی با بیان اینکه مدت‌هاست که رژیم سفاک برقدس شریف تسلط یافته است،‌ یادآور شد: آن‌ها اهمیت و جایگاه این مکان مقدس را می‌دانند و به این نتیجه رسیده‌اند که اربعین می‌تواند در آزادی قدس تاثیرگذار باشد به همین دلیل برای مقابله با اربعین حسینی از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند و در تلاشند به هر طریق شده مانع برگزاری اجتماع بزرگ اربعین حسینی شوند.


سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه در تمام آنچه که علیه اربعین حسینی شکل می‌گیرد،‌ دست رژیم صهیونستی را می توان در این توطئه‌ها یافت، افزود: نگرش اربعین می‌تواند فاتح قدس شریف باشد و به همین دلیل صهیونیست‌ها با این نگرش مقابله می‌کنند.


وی تصریح کرد: امروز بسیاری از کسانی که در اربعین حسینی حضور دارند،‌ همان مدافعان حرم هستند که از حریم ولایت در این کره خاکی دفاع کردند و مقابل بدخواهان ایستادند و امروز شاهد حضور باشکوه میلیونی زائران از سراسر جهان در این آیین معنوی هستیم. مدافعان حرم،‌ همانگونه که داعش را به زمین زدند اربابان داعش را به زمین خواهند زد. 


| شناسه مطلب: 97954







نظرات کاربران