تفاوت در صحیح بودن و قبولی اعمال در نگاه حجت الاسلام رفیعی تفاوت در صحیح بودن و قبولی اعمال در نگاه حجت الاسلام رفیعی تفاوت در صحیح بودن و قبولی اعمال در نگاه حجت الاسلام رفیعی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تفاوت در صحیح بودن و قبولی اعمال در نگاه حجت الاسلام رفیعی تفاوت در صحیح بودن و قبولی اعمال در نگاه حجت الاسلام رفیعی تفاوت در صحیح بودن و قبولی اعمال در نگاه حجت الاسلام رفیعی تفاوت در صحیح بودن و قبولی اعمال در نگاه حجت الاسلام رفیعی تفاوت در صحیح بودن و قبولی اعمال در نگاه حجت الاسلام رفیعی

تفاوت در صحیح بودن و قبولی اعمال در نگاه حجت الاسلام رفیعی

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران ایرانی در کربلای معلا، به تفاوت در صحیح بودن و قبولی اعمال اشاره کرد و گفت: باید این دو را توامان داشته باشیم، هر یک بدون دیگری کامل نیست.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی سخنران بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران ایرانی در حرم حسینی با بیان اینکه در قبولی و صحیح بودن اعمال تفاوت وجود دارد گفت: برخی تصورشان از انجام اعمال این است که درست انجام دادن آن کفایت می کند، در حالی که این درستی باید همراه با قبولی باشد.


وی افزود: گرچه درست و صحیح بودن اعمال لازم است، اما نباید از قبولی آن غفلت کنیم و اگر به دنبال قبولی اعمال رفتیم، اعمالمان جهت درست پیدا می کند و مورد قبول درگاه الهی قرار خواهد گرفت و خواهیم توانستم به جریان هدایت الهی بپیوندیم.


حجت الاسلام رفیعی تصریح کرد: میان صحیح بودن اعمال و قبول شدن اعمال فرق است؛ آنچه از نظر شرایط نمازگزار مانند لباس پاک، بدن پاک، مکان پاک، قرائت صحیح و ... در فقه آمده، سبب صحیح بودن نماز خواهد شد؛ نه قبولی آن؛ چراکه شرط قبولی، مسئله دیگری است.


وی یکی از شرایط قبولی عمل را در قرآن کریم«تقوا»"عنوان کرد و افزود: شرط دیگری که باعث قبولی عمل می‌شود "منت نگذاشتن" برای عمل است که این خود اقسام مختلف دارد.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ۶ نوع منت داریم که باعث ابطال اعمال ما می شود، ابراز داشت: منت بر خدا، پیامبر و ائمه معصوم، همچنین منت بر خانواده، فقیر و شاگرد جز این شش دسته هستند.


وی افزود: فردی که بر پدر ، مادر، خواهر و برادر خود منت می گذارد علاوه بر اینکه رحمت خدا شامل وی نمی شود دعایش نیز مستجاب نمی شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سه اثر دیگر منت گذاشتن بر خانواده در زندگی انسان اظهار داشت: چنین فردی علاوه بر نزدیک شدن به جهنم، ملعون دنیا و آخرت هم می شود.



| شناسه مطلب: 97956







نظرات کاربران