اربعین بهترین پل ارتباطی میان دو ملت ایران و عراق است

حجت الاسلام والمسلمین حکیم، حضور زائران ایرانی در مراسم باشکوه اربعین حسینی را ستود و گفت: اربعین بهترین پل ارتباطی میان زائران جهان اسلام به ویژه میان دو ملت ایران و عراق است و امیدواریم این حرکت بیشتر تقویت و هدفمند شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج از نجف اشرف، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقای علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه سفر خود به عتبات با حضور در محل موسسه فرهنگی شهید حکیم در نجف اشرف از مواکب مستقر در این محل بازدید کردند.


حجت الاسلام والمسملین نواب در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید حیدر حکیم متولی موسسه فرهنگی شهید حکیم در نجف اشرف به حضور باشکوه زائران ایرانی در اربعین اشاره کرد و این استقبال را کم نظیر دانست و گفت: خوشبختانه امسال استقبال زائران از مراسم اربعین حسینی بسیار خوب بوده است و جلوه های ویژه ای در این اجتماع عظیم را شاهد هستیم.


وی همچنین با اشاره به فعالیت های مختلف موسسه فرهنگی شهید حکیم اظهار داشت: این موسسه خدمات فرهنگی خوبی انجام می دهد و تربیت طلاب و دانشجویان کار ارزشمندی است،‌ اما توجه به اینکه موضوعات فرهنگی در تربیت طلاب از ارزش بالایی برخوردار است باید در این بخش بیشتر اهتمام ورزید.


حجت الاسلام والمسلمین سید حیدر حکیم نیز در این دیدار از فعالیت های موسسه فرهنگی شهید حکیم گزارشی ارائه کرد و یادآور شد: این موسسه در تلاش است تا به مباحث علمی، آموزشی و فرهنگی توجه ویژه ای کند و ایجاد دانشگاه و حوزه علمیه در این موسسه بخشی از فعالیت های آن است.


وی همچنین با اشاره به استقبال از زائران اربعین در این موسسه گفت: امسال حدود 20 هزار زائر اربعینی از ایران در موسسه  اسکان داده شده اند که این حجم در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.


حجت الاسلام والمسلمین حکیم همچنین حضور زائران ایرانی در مراسم باشکوه اربعین حسینی را ستود و تصریح کرد: اربعین بهترین پل ارتباطی میان زائران جهان اسلام به ویژه میان دو ملت ایران و عراق است و امیدواریم این حرکت بیشتر تقویت و هدفمند شود.


| شناسه مطلب: 97958







نظرات کاربران