عراق: امنیت و سهولت تردد را برای زائران فراهم کرده‌ایم عراق: امنیت و سهولت تردد را برای زائران فراهم کرده‌ایم عراق: امنیت و سهولت تردد را برای زائران فراهم کرده‌ایم بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عراق: امنیت و سهولت تردد را برای زائران فراهم کرده‌ایم عراق: امنیت و سهولت تردد را برای زائران فراهم کرده‌ایم عراق: امنیت و سهولت تردد را برای زائران فراهم کرده‌ایم عراق: امنیت و سهولت تردد را برای زائران فراهم کرده‌ایم عراق: امنیت و سهولت تردد را برای زائران فراهم کرده‌ایم

عراق: امنیت و سهولت تردد را برای زائران فراهم کرده‌ایم

رئیس ترافیک نجف تاکید کرد: همه الزامات ایمن سازی و سهولت تردد در مسیرهای پیاده روی زائران اربعین از نجف تا کربلا فراهم شده است.

سرتیپ «علی کوکس الحسناوی»، مدیر کل ترافیک شهرداری نجف در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با هماهنگی اداره کل پلیس و ادارات خدمات و هیئت مواکب حسینی، تهیه نقشه ترافیک را آغاز کرده‌ایم که شامل کلیه اقدامات برای استقبال از زائران عازم از نجف به سمت کربلا برای برپایی مراسم اربعین امام حسین (ع) است.


به گزارش وبگاه خبری «موازین نیوز»، الحسناوی تاکید کرد: اداره کل ترافیک و حمل نقل شهرداری نجف تمام ظرفیت انسانی و تجهیزاتی خود را بسیج کرده است تا از ترافیک ایجاد شده به دلیل تردد زیاد وسائط نقلیه کاسته شود و همچنین همه الزامات ایمن سازی مسیرهای پیاده روی اربعین هم برای زائرانی که پای پیاده از نجف عازم کربلا هستند در مسیرهای کنار جاده‌ای تامین شده است .


وی افزود:کلیه مسیرهای پیاده روی منتهی به کربلا به روی زائران باز خواهد بود تا از اختلاط حرکت آنها با حرکت وسایل نقلیه برای حفظ امنیتشان جلوگیری شود.


هر سال جمعیت زیادی مشتاقانه در ایام اربعین با پای پیاده مسیر نجف تا کربلا را برای زیارت امام حسین (ع) طی می‌ کنند. زائرانی که از مرزهای زمینی کشور عازم کربلا می شوند عازم شهرهای کاظمین، سامرا و یا نجف می‌شوند که بستگی به انتخاب خود زائر دارد.


اصلی‌ترین بخش زیارت اربعین، مسیر پیاده‌روی از شهر نجف تا کربلاست.  زائران هنگامی که به شهر نجف رسیدند پس از زیارت و اقامتی کوتاه  پیاده روی اربعین را آغاز می‌کنند.


مسیر اصلی زائران از نجف به کربلا که معمولا  زائران  ایرانی انتخاب می‌کنند و توصیه مسئولان هم به استفاده از آن است  به این طریق است که از درب باب الساعه حرم امام علی (ع) خارج می شوند با عبور از خیابان امام زین العابدین (ع) به بزرگراهی می‌رسند که منتهی به شهر کربلاست. در آنجا با دنبال کردن خیل جمعیت و همچنین نشانه‌های نصب شده در مسیر اصلی پیاده روی اربعین قرار می‌گیرند. زائران در مجموع باید یک هزار و چهارصدو پنجاه و دو عمود را به مسافت  هشتاد کیلومتر تا کربلا طی کنند که فاصله هر عمود تا عمود دیگر حدود پنجاه متر است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران