زیباترین برداشت‌های یک جوان از سفر اربعین

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: کتاب «به سفارش مادرم» تجربه حضور یک جوان را در پیاده‎روی اربعین روایت می‌کند که به سفارش مادرش این کتاب را نوشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، مراسم خوانش و معرفی کتاب «به سفارش مادرم» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی، بی‌بی ‌طاهره طهماسبی سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی، احسان حسینی‌نسب نویسنده این کتاب و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی روزشنبه  (۲۰ مهرماه) در کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد.


مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی دراین مراسم کتاب «به سفارش مادرم» را کتابی بسیار ارزشمند و خواندنی از سفر اربعین دانست که از سوی نویسنده‌ای از نسل جوان با برداشت‌هایی مبتنی بر حس واقعی خود از حضور در پیاده‌روی اربعین نوشته است.


سبزیان ادامه داد: مطالعه این کتاب برای کسانی که به هر دلیلی از فیض حضور در پیاده‌روی اربعین جا مانده‌اند، شوق حضور در این پیاده‌روی عظیم و جهانی را بیشتر می‌کند و باعث دعای خوانندگان برای توفیق حضور در این همایش جهانی می‌شود.

زیباترین برداشت‌های یک جوان از سفر اربعین


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه این کتاب روایت حضور یک جوان در پیاده‎روی اربعین است، بیان کرد: ۲۳ روایتی که در کتاب، از خاطرات سفر اربعین قید شده است، زیباترین برداشت‌های یک جوان از سفر اربعین است که حضور خود را در مراسم پیاده‌روی اربعین، مدیون سفارش‌های مادر می‌داند.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نگاه به حادثه عظیم پیاده‌روی اربعین را از منظر بین‌المللی، گسترش ارتباطات و دوستی‌های بین‌المللی حائز اهمیت دانست و ادامه داد: گسترش فعالیت‌های جهانی و ارتباط بین‌المللی بین شیعیان و جهان غیرشیعی یکی از ویژگی‌های عصر ظهور است.


سبزیان با بیان اینکه «به سفارش مادرم» یک کتاب مناسب به عنوان کتاب مناسک پیاده‌روی اربعین برای جوانان است، خاطرنشان کرد: نگاه لطیف و جوان‌پسند و تالیف کتابی ارزشمند مطمئنا حاصل نگاه ویژه امام حسین(ع) است و در نگارش این کتاب نیز قطعا لطف سیدالشهدا(ع) شامل حال نویسنده شده است و به همین خاطر این کتاب و تلاش نویسنده در تالیف این اثر ماندگار خواهد بود.


بی‌بی طاهره طهماسبی، سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم ضمن تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و اربعین حسینی طی سخنانی گفت: قطعاً این جلسات که در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود، بخشی از عناصر زندگی اجتماعی از جمله توسعه فرهنگی را در برمی‌گیرد و این امر شایسته تقدیر است.


طهماسبی ادامه داد: افراد زیادی در نگارش یک کتاب، انتقال تجربیات و مفاهیم مختلف در قالب کلمات نقش دارند و مسلماً وقت و زمانی که در این مسیر گذاشته می‌شود نیز ارزشمند است.


وی تأکید کرد: کتاب «به سفارش مادرم» از این حیث که نویسنده مخاطب تمام مطالب کتاب را خطاب به مادر خود بیان کرده است از دیدگاه حوزه خانواده و بانوان استانداری حائز اهمیت است.


معرفی کتاب با حضور نویسندگان


سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی در ادامه با اشاره به برگزاری سلسه جلسات خوانش و معرفی کتاب با حضور نویسندگان گفت: برگزاری این نشست‌ها در دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان با توجه به نویسندگان و صاحبان اثر آن دستگاه در مناسبت‌های مختلف می‌تواند اثربخش و تاثیر گذار باشد.


احسان حسینی‌نسب، نویسنده کتاب «به سفارش مادرم» نیز در ادامه این مراسم گفت: من همواره در سفر هستم و از هر موقعیتی برای بهره‌مندی از کسب تجربیاتی که در سفر به دست می‌آید، استفاده می‌کنم و درباره قسمتی از این سفرها و تجربیات آن به صورت خاطره یا به صورت تالیف کتاب مطلب می‌نویسم.


حسینی نسب یادآور شد: به عنوان یک شهروند و انسان، بر این باور هستم که انسان برای تماشا کردن به دنیا آمده است و اگر در طول زندگی خود از موهبت تماشا کردن بهره‌مند نشویم به یک جغرافیای کوچک محدود می‌شویم و رشد نخواهیم کرد، همواره ما به وسیله تماشا کردن می‌توانیم مساحت زندگی خود را بیشتر کنیم.


وی حضور در پیاده‌روی بزرگ اربعین را نیز یک تجربه از تماشا خواند و ادامه داد: تماشا محدود به موقیعت‌های جغرافیایی نیست و باورهای ما را نیز شامل می‌شود و پیاده‌روی اربعین نیز از همین تماشاهای از جنس باور و اعتقاد است و مهمترین گذاره‌ای که ما را به این تماشا فرامی‌خواند امام حسین(ع) است.


این نویسنده جوان کشور ادامه داد: تصور یک گستره عظیم انسانی و حرکت به سوی مقصدی واحد و تحمل رنج و مشقات سفر، تصوری از یک اتحاد فرهنگی بزرگ است.


وی تاکید کرد: در زیست مدرن امروز، عزلت و انزوای آدم‌ها بیشتر است و حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین جلوه و چهره‌ای جدید از روزگار مدرن است.


حسینی‌نسب ادامه داد: کتاب «به سفارش مادرم» کتابی است که یکی از مناظر بی‌نظیر دنیا را روایت کرده است که به لطف سفارش مادر حاصل شده است و هرکس در این راهپیمایی شرکت نکرده است، فرصت دیدن یک اتفاق بی‌نظیر و یک منظره و تماشای متفاوت را از دست داده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران