نشست شاعران آیینی اصفهانی در آستانه اربعین نشست شاعران آیینی اصفهانی در آستانه اربعین نشست شاعران آیینی اصفهانی در آستانه اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
نشست شاعران آیینی اصفهانی در آستانه اربعین نشست شاعران آیینی اصفهانی در آستانه اربعین نشست شاعران آیینی اصفهانی در آستانه اربعین نشست شاعران آیینی اصفهانی در آستانه اربعین نشست شاعران آیینی اصفهانی در آستانه اربعین

نشست شاعران آیینی اصفهانی در آستانه اربعین

مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین اصفهان در جمع شاعران آئینی و هنرمندان اصفهانی گفت : اربعین آئینه ای است در احیای آرمانهای عاشورا و در حقیقت حرکت اربعین در جهت زنده نگه داشتن روحیه جهاد، برادری، بندگی و شهادت در راه خداست.

به گزارش خبرگزاری الاربعین، نشست شاعران آئینی و هنرمندان در نگارستان امام خمینی اصفهان برگزار شد. 


در این جلسه حجت الاسلام گرجی مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان اصفهان با اشاره به تفکرات حضرت امام خمینی در خصوص شعائر اسلامی و تربیت بشریت گفت: امام خمینی (ره) معتقد بود که اساس دین اخلاق است .


وی افزود: در اربعین باید اخلاق دینی را پرورش داد وبحمدالله این امر تحقق یافته و اربعین موجب پرورش حس برادری، وحدت واخوت بین مسلمانان شده است و این همان موضوعی استکه مدنظر امام و مقام معظم رهبری بوده و امروزه محقق شده است.                             


حجت الاسلام گرجی از اربعین بعنوان فرصتی در جهت گردهمائی متفکران، اندیشمندان، هنرمندان و صاحب نظران دینی یاد کرد که باید از آن به نحو احسن استفاده نمود.


وی یکی از جنبه های اربعین را ابراز احساسات عنوان و استفاده از علم، شعر وهنر در جهت دمیدن روح آزادگی و عزت در کالبد بشریت را مهم توصیف کرد و از اهل هنر خواست در این زمینه تلاش کنند.                                            


مسئول کمیته فرهنگی اربعین استان اصفهان حرکت امام حسین (ع) را بر اساس احیای عدالت و حقیقت دانست و آن را موجب ماندگار شدن این حماسه ذکر کرد.                               


در ادامه این جلسه تعدادی از شاعران، اشعاری را در وصف حماسه عاشورا قرائت و دیدگاه خود را بیان کردند.                                                                                                           


| شناسه مطلب: 97978




اربعین اصفهان شعر



مطالب مرتبط

نظرات کاربران