آیت‌الله شیخ عمری انسانی متواضع، صبور و ساده زیست و مهمان نواز و فکور بود آیت‌الله شیخ عمری انسانی متواضع، صبور و ساده زیست و مهمان نواز و فکور بود آیت‌الله شیخ عمری انسانی متواضع، صبور و ساده زیست و مهمان نواز و فکور بود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آیت‌الله شیخ عمری انسانی متواضع، صبور و ساده زیست و مهمان نواز و فکور بود آیت‌الله شیخ عمری انسانی متواضع، صبور و ساده زیست و مهمان نواز و فکور بود آیت‌الله شیخ عمری انسانی متواضع، صبور و ساده زیست و مهمان نواز و فکور بود آیت‌الله شیخ عمری انسانی متواضع، صبور و ساده زیست و مهمان نواز و فکور بود آیت‌الله شیخ عمری انسانی متواضع، صبور و ساده زیست و مهمان نواز و فکور بود

آیت‌الله شیخ عمری انسانی متواضع، صبور و ساده زیست و مهمان نواز و فکور بود

حجت‌الاسلام و المسلمین نجف نجفی روحانی: آیت الله عمری از نظر شخصیتی در عرصه اخلاق فردی سرآمد، انسانی متواضع، صبور و ساده زیست و مهمان نواز و فکور بود.

حجت‌الاسلام و المسلمين نجف نجفي روحاني، در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج با اشاره به درگذشت رهبر شيعيان مدينه گفت: آيت الله عمري از نظر شخصيتي در عرصه اخلاق فردي سرآمد، انساني متواضع، صبور و ساده زيست و مهمان نواز و فكور بود.

 وي افزود: رهبر شيعيان مدينه در عرصه عبادي فردي متعبد و پرهيزگار شناخته شده بود، او به يك معنا حكيم بود، كم سخن مي‌گفت؛ ولي گزيده مي‌گفت، او معتدل در فكر، انديشه و عمل بود به همين سبب محور وحدت شيعيان شده بود.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره،  تصريح كرد: آيت‌الله عمري از افراط و تفريط جلوگيري مي‌كرد، مرجع و ماوا بودن شيعيان از ويژگي‌هاي خاص ايشان بود.

وي تاكيد كرد:  ايشان پايگاهي براي پيروان مكتب اهل بيت شده بود؛ از اين رو با عشقي كه به اهل بيت داشت،  تمامي مناسبت‌ها، مواليد و ايام شهادت معصومين(ع) را بزرگداشته و بسيار باشكوه برگزار مي‌كرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين نجفي روحاني گفت: او فردي مقاوم بود كه در دفاع از حريم اهل بيت از هيچ چيزي مضايقه نمي‌كرد  مصداق ان الذين قالور ربنا ثم استقاموا شده بود.

وي ادامه داد: او مهاجري بود كه در سن 16ساگلي براي تحصيل معارف اهل بيت راهي نجف اشرف شده و پس از مدتي مراجعه به تعليم و تربيت پرداخت و در تدريس احكام و فقه و حديث كوشا بود و با تربيت و پرورش طلاب آن‌ها را به مناطق گوناگون عربستان جهت ترويج انديشه اهل بيت اعزام مي‌كرد.

اين استاد حوزه علميه اظهار داشت: ايشان خدمات چشمگيري داشت و سرپرستي امور شيعيان را به عهده گرفته بود و فقرا شيعه را تحت نظارت و حمايت قرار داده بود، در يك كلام بايد گفت او هم در عمر بركت داشت و هم عمر با بركت داشت، بدين منظور نسبتا عمري طولاني و در اين مدت عمرش در ترويج انديشه اهل بيت و حمايت از پايگاه اهل بيت هيچگونه مضايقه اي نكرد ان شاالله راهش پر رهرو باد.


| شناسه مطلب: 9802







نظرات کاربران