امید؛ کلید واژه اصلی کربلا

سخنران بعثه رهبری در جمع زائران حسینی گفت: لحظات قیام سیدالشهدا با القاء امید، رجاء و دلگرمی همراه بوده است و کلیدواژه اصلی حادثه کربلا امید است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلا، حجت الاسلام اسماعیلی سخنران بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران ایرانی در خیمه گاه حسینی، شرط تاثیر زیارت سیدالشهدا(ع) را "معرفت" بیان کرد و افزود: یکی از راه های رسیدن به معرفت توجه به کلیدواژه های اصلی قیام حسینی است.


وی گفت: سرتاسر کلمات و لحظات قیام سیدالشهدا با القاء امید، رجاء و دلگرمی همراه بوده است.


اسماعیلی تصریح کرد: امام حسین (ع) صبح روز عاشورا در اوج سختی ها و مشکلات ظاهری از خیمه بیرون آمدند و فرمودند: اللّهُمَّ أَنْتَ ثِقَتِی فِی کُلِّ کُرْبَةٍ ، وَأَنْتَ رَجائِی فِی کُلِّ شِدَّةٍ  / خداوندا تو تکیه گاه من در هر اندوه و امید من در هر سختی هستی، در واقع حضرت در این مناجات شریف، روش صحیحِ برخورد با مشکلات را به شیعیان خویش آموزش می‌دهند. اعتماد و اتکاء به خداوند متعال در هر بلا و گرفتاری، امید بستن به خداوند در هر سختی،‌ عدم دل بستن به غیر خدا در هر سختی و نقمتی از جمله این روش‌هاست.


سخنران بعثه رهبری در کربلا افزود: انسان‌ها گاهی در گرفتاری‌های زندگی به دیگران رجوع می‌کنند و تنها زمانی که دست‌شان از همه جا کوتاه شد، متوجه خداوند می‌شوند. در حالی که سیدالشهداء تمام توجهش به خداوند متعال است و در انتها اذعان دارد که خداوندا در تمام صحنه‌های غم‌بار زندگی برای من گشایش قرار دادی و آن‌ها را برطرف کردی.


وی با اشاره به آیه 53 سوره "زمر": "قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ / بگو اى بندگانم که زیاده بر خویشتن ستم روا داشته ‏اید، از رحمت الهى نومید مباشید" بیان کرد: زائر امام حسین(ع) حق نا امیدی ندارد ولی دقت کند که شیطان قطعا به اندوخته عظیمی که در کربلا به دست آورده طمع دارد و این زائر بعد از کربلایی شدن و زیارت آن حضرت باید تلاش نماید آثار زیارت را در خود حفظ کند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران