جزئیات ویژه برنامه‌ جاماندگان اربعین حسینی تشریح شد جزئیات ویژه برنامه‌ جاماندگان اربعین حسینی تشریح شد جزئیات ویژه برنامه‌ جاماندگان اربعین حسینی تشریح شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
جزئیات ویژه برنامه‌ جاماندگان اربعین حسینی تشریح شد جزئیات ویژه برنامه‌ جاماندگان اربعین حسینی تشریح شد جزئیات ویژه برنامه‌ جاماندگان اربعین حسینی تشریح شد جزئیات ویژه برنامه‌ جاماندگان اربعین حسینی تشریح شد جزئیات ویژه برنامه‌ جاماندگان اربعین حسینی تشریح شد

جزئیات ویژه برنامه‌ جاماندگان اربعین حسینی تشریح شد

مسئول ستاد پیاده‌روی جاماندگان اربعین سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌های این روز در تهران گفت: شور و شوقی که در مردم برای تجدید عشق با حضرت اباعبدالله(ع) ایجاد می‌شود، زیباترین و بزرگترین بعد فرهنگی این مراسم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مصطفی بیات، مدیر فرهنگی هنری شهرداری منطقه ۱۲ و مسئول ستاد پیاده‌روی جاماندگان اربعین سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اقدامات و برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده برای مراسم اربعین حسینی در تهران، گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان در راستای ایجاد همدلی با راهپیمایان کربلا در روز اربعین با حضور اقشار مختلف مردم از ساعت ۶:۳۰ روز شنبه ۲۷ مهرماه، مصادف با روز اربعین از میدان آیینی امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه این مراسم با اقامه نماز ظهر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌(ع) به پایان می‌رسد، افزود: شروع مراسم با قرائت زیارت اربعین، روضه‌خوانی و مداحی آغاز می‌شود و پس از پذیرایی از شرکت‌کننده‌ها، پیاده‌روی به سمت شهرری و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) آغاز می‌شود.


بیات با تأکید بر اینکه موضوع پیاده‌روی جاماندگان اربعین برای کسانی که توفیق حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی در مسیر نجف تا کربلا را نداشتند برگزار می‌شود، تصریح کرد:‌ این مراسم با توجه به روایاتی که در خصوص زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، آمده است انجام می‌شود و ما به عنوان مسئول فرهنگی، برنامه ابتدایی این مراسم را در میدان آیینی امام حسین‌(ع) همراه با برنامه‌ها و غرفه‌های فرهنگی و پذیرایی در این محل برگزار می‌کنیم.


رئیس فرهنگسرای عترت افزود: در راستای ارائه خدمات بهتر به شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی جاماندگان اربعین، برنامه‌ریزی و تمهیداتی در نظر گرفته شده است، بدین شکل که تا به امروز در طول مسیر حدود ۱۰۰ موکب برای ارائه خدمات به شرکت‌کنندگان تدارک دیده شده است و احتمال افزایش این موکب‌ها وجود دارد. تمامی این موکب‌ها به فعالیت‌های فرهنگی و پذیرایی از زائران مشغول می‌شوند و خدمات پذیرایی در این مراسم، مردمی است.


مسئول ستاد پیاده‌روی جاماندگان اربعین سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های این مراسم را شهروندان مناطق آماده می‌کنند،‌ گفت: به‌طور کلی تأکید بر این است که حرکت جاماندگان، مردمی باشد. در طول مسیر پیاده‌روی محصولات فرهنگی تدارک دیده شده است و به زائران خدمات فرهنگی و مذهبی ارائه می‌شود.


وی اضافه کرد: زائران می‌توانند در طول مسیر در موکب‌ها استراحت و از پیام‌های فرهنگی موجود استفاده کنند. کار دیگری که در این خصوص انجام شد، فضای مناسب مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) است که از لحاظ بصری خدمات خوبی صورت گرفته تا بتوانیم هرچه بیشتر مفاهیم فرهنگی و دینی را به شهروندان ارائه کنیم و این حرکت مردمی را تقویت کنیم.


بیات تصریح کرد:‌ شور و شوقی که در مردم عزیز برای تجدید عشق با حضرت اباعبدالله(ع) ایجاد می‌شود، زیباترین و بزرگترین بعد فرهنگی این مراسم است. سعی بر این بوده است که با پیام‌های فرهنگی در طول مسیر بر این عشق و علاقه بیافزاییم. در این روز با سازمان پسماند و سایر دستگاه‌ها برنامه‌ریزی لازم انجام شده تا در طول مسیر شاهد آلودگی و کثیف شدن خیابان‌ها نباشیم و امیدواریم که خود مردم هم در این رابطه نیرو‌های شهرداری را یاری کنند.


وی اظهار کرد: این مراسم توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت سپاه تهران، نیروی انتظامی تهران بزرگ، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، شهرداری مناطق ۷، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۲۰، اداره امور مساجد جنوب شرق تهران، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، سازمان زیباسازی شهر تهران، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، اورژانس شهر تهران، پلیس راهور تهران بزرگ، سازمان تبلیغات اسلامی جنوب شرق تهران، سازمان مدیریت پسماند، شرکت بهره‌برداری مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران، هیئت رزمندگان اسلام استان تهران، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و شبکه پنج سیما برگزار خواهد شد.


یادآوری می‌شود؛ مسیرهای سه‌گانه دسترسی به حرم برای مراسم پیاده ‌روی در تهران نیز به شرح ذیل است.


مسیر شماره یک: میدان امام حسین(ع)، خیابان ۱۷ شهریور، میدان شوش، خیابان فداییان اسلام، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع).


مسیر شماره دو: حرم مطهر امامزاده حسن(ع)، خیابان امین‌الملک، خیابان قزوین، میدان حق‌شناس، میدان بهمن، خیابان شهید رجایی، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع).


مسیر شماره سه: مسجد جامع جمهوری، بزرگراه نواب، میدان حق شناس، میدان بهمن، خیابان شهید رجایی، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع).


| شناسه مطلب: 98022




پیاده روی اربعین



نظرات کاربران