«۴۰ جلوه یک حماسه» نمایش داده می شود «۴۰ جلوه یک حماسه» نمایش داده می شود «۴۰ جلوه یک حماسه» نمایش داده می شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«۴۰ جلوه یک حماسه» نمایش داده می شود «۴۰ جلوه یک حماسه» نمایش داده می شود «۴۰ جلوه یک حماسه» نمایش داده می شود «۴۰ جلوه یک حماسه» نمایش داده می شود «۴۰ جلوه یک حماسه» نمایش داده می شود

«۴۰ جلوه یک حماسه» نمایش داده می شود

مستند تلویزیونی «۴۰ جلوه یک حماسه» با نگرشی نو به موضوع راهپیمایی و همایش عظیم اربعین حسینی از شبکه چهارسیما پخش می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، این مستند تلویزیونی به تهیه کنندگی و کارگردانی احسان حلمی به عظمت برگزاری راهپیمایی و مراسم پر شور اربعین و شور خادمان حسینی در سراسر جهان می‌پردازد.
«۴۰ جلوه یک حماسه»به سفارش شرکت White Frame تهیه و تولید شده است و از یک تیم پژوهشی بین‌المللی تشکیل شده تا با حضور میدانی به جمع‌آوری بیش از ٣٠٠ گفتگو در کشورهای مختلف بپردازد.این مستند برای مخاطب جامعه غربی و غیرمسلمانان تولید شده و زبان اصلی آن انگلیسی است و به دو زبان عربی و فارسی نیز دوبله شده است.
پژوهش این مستند سه سال طول کشیده است و ضمن جامعه‌شناسی ادیان مختلف، با تکنیک و محتوای روز سینمای مستند توسط عوامل بین‌المللی تولید شده است.
این مستند تلویزیونی به بررسی اجمالی مراسم مذهبی و اشکال آن در سراسر جهان از پیاده روی طولانی شیکوکو در کشور ژاپن تامراسم مذهبی کومبه میلا در هندوستان و مراسم مسیحیان و بودائیان و... پرداخته و روند شکل گیری حماسه اربعین امام حسین(ع) بعد از چهلم شهادت آن حضرت در طول تاریخ تا به امروز و برپا شدن حماسه عظیم پیاده روی میلیونی همه آزادگان، مؤمنان و مسلمانان در مسیرهای مختلف تا برپایی موکب‌های پذیرایی از زائران و بالاخره روز اربعین و زیارت اربعین با شکوهی وصف‌ناپذیر و... از جمله موضوعاتی است که در این مستند به تصویر کشیده می‌شود.


«۴۰ جلوه یک حماسه» به کوشش واحد تأمین برنامه شبکه چهار سیما برای اولین بار روز جمعه ۲۶ مهرماه و در آستانه اربعین حسینی از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.




نظرات کاربران