مدیر حج و زیارت تهران: اعلام اولویت‌های جدید عمره بعد از عدم مراجعه مدیر حج و زیارت تهران: اعلام اولویت‌های جدید عمره بعد از عدم مراجعه مدیر حج و زیارت تهران: اعلام اولویت‌های جدید عمره بعد از عدم مراجعه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مدیر حج و زیارت تهران: اعلام اولویت‌های جدید عمره بعد از عدم مراجعه مدیر حج و زیارت تهران: اعلام اولویت‌های جدید عمره بعد از عدم مراجعه مدیر حج و زیارت تهران: اعلام اولویت‌های جدید عمره بعد از عدم مراجعه مدیر حج و زیارت تهران: اعلام اولویت‌های جدید عمره بعد از عدم مراجعه مدیر حج و زیارت تهران: اعلام اولویت‌های جدید عمره بعد از عدم مراجعه

مدیر حج و زیارت تهران: اعلام اولویت‌های جدید عمره بعد از عدم مراجعه


مدیر حج و زیارت استان تهران گفت: ودیعه‌گذاران عمره در بانک ملت از اولویت 1 تا 180 هم‌چنان فرصت دارند برای ثبت نام در کاروان‌های عمره اقدام کنند و با وجود اعلام اولویت‌های جدید، منعی برای ثبت نام آن‌ها وجود ندارد.

مدیر حج و زیارت استان تهران گفت: ودیعه‌گذاران عمره در بانک ملت از اولویت 1 تا 180 هم‌چنان فرصت دارند برای ثبت نام در کاروان‌های عمره اقدام کنند و با وجود اعلام اولویت‌های جدید، منعی برای ثبت نام آن‌ها وجود ندارد.
غلام‌رضا شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار بخش حج و زیارت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اعلام اولویت‌های بانک ملت از 180 تا 220 برای ثبت‌ نام در کاروان‌های عمره، اظهار کرد: تمام اولویت‌های 1 تا 220 بانک ملت و دارندگان فیش عمره‌ی بانک ملی فرصت دارند تا تکمیل ظرفیت خالی کاروان‌های عمره برای ثبت نام اقدام کنند.
او ادامه داد: اگر تعداد مراجعه‌کنندگان از میان اولویت‌های اعلام‌شده برای تکمیل ظرفیت‌ کاروان‌ها کامل نبود، سازمان حج و زیارت اولویت‌های بعدی را اعلام می‌کند؛ اما فعلا هیچ منعی برای ثبت نام این اولویت‌ها تا زمان تکمیل ظرفیت خالی کاروان‌ها وجود ندارد.
مدیر حج و زیارت استان تهران بیان کرد: البته ممکن است افرادی که دیرتر مراجعه می‌کنند، فرصت موجود را از دست بدهند.
شاکری درباره‌ی نحوه‌ی اطلاع‌رسانی به اولویت‌های جدید برای مراجعه به دفاتر خدمات زیارتی، گفت: اطلاع‌رسانی به این افراد از طریق کارگزاران زیارتی انجام می‌شود. البته افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان حج و زیارت از اولویت خود برای ثبت نام مطلع شوند.
مدیر حج و زیارت استان تهران اظهار کرد: امسال تلاش شده است از طریق دفاتر خدمات زیارتی درخواست‌ها ثبت شود و به این دفاتر بهای بیش‌تری داده شود تا مرجع مراجعه‌ی مردم باشند. افراد در اولویت عمره نیز برای پیگیری امور خود می‌توانند به این دفاتر مراجعه کنند که به این ترتیب از رفت‌وآمد‌های بیش از حد و ازدحام جمعیت در سازمان حج و زیارت جلوگیری می‌شود و مردم در آسایش بیش‌تری قرار می‌گیرند.
او درباره‌ی اعلام شرط سنی برای ثبت نام خارج از نوبت نیز گفت: تا کنون شرط سنی اعلام نشده است؛ اما در سال‌های گذشته، افرادی که بیش از 80 سال سن داشتند، در صورت داشتن فیش عمره می‌توانستند خارج از نوبت اقدام کنند. ما هنوز در این‌باره اطلاع‌رسانی نکرده‌ایم؛ ولی در صورت ابلاغ دستور، حتما به این افراد اطلاع می‌دهیم.
شاکری درباره‌ی عمره‌ی زوج‌های جوان نیز یاد‌آوری کرد: این عمره به زوج‌های جوانی متعلق است که در محدوه‌ی زمانی نیمه‌ی دوم سال 1388 یا نیمه‌ی اول سال 1389 عقد کرده‌اند. این افراد فرصت دارند از دوم تا دوازدهم بهمن‌ماه به یکی از دفاتر خدمات زیارتی تعیین‌شده برای عمره مراجعه کنند.
وی با بیان این‌که انتخاب این زوج‌ها به‌صورت قرعه‌کشی است، درباره‌ی شرایط تعیین‌شده برای ثبت نام زوج‌های جوان در دفاتر خدمات زیارتی، گفت: براساس این شرایط، اولویت زوج‌های جوان به این شکل است که یا هر دو نفر فیش دارند، ولی اولویت تشرف ندارند یا یکی از زوجین، فیش در اولویت تشرف دارد و دیگری فیش ندارد یا یکی از زوجین فیش فاقد اولویت دارد و دیگری فیش ندارد یا هر دو فیش ندارند.
شاکری در ادامه با بیان این‌که اکنون ظرفیت عمره‌ی استان تهران 167هزار نفر است، افزود: در حال حاضر بیش‌تر این ظرفیت تکمیل شده است و قطعا با اعلام اولویت‌های جدید، در چند روز آینده تعداد مراجعه‌کنندگان بیش‌تر خواهد شد و در صورت تکمیل نشدن این ظرفیت، سازمان حج و زیارت اولویت‌های جدید را حتماً اعلام می‌کند.


| شناسه مطلب: 9803







نظرات کاربران