زائران دوچرخه سوار مسیر مهران تا کربلا را رکاب زدند زائران دوچرخه سوار مسیر مهران تا کربلا را رکاب زدند زائران دوچرخه سوار مسیر مهران تا کربلا را رکاب زدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
زائران دوچرخه سوار مسیر مهران تا کربلا را رکاب زدند زائران دوچرخه سوار مسیر مهران تا کربلا را رکاب زدند زائران دوچرخه سوار مسیر مهران تا کربلا را رکاب زدند زائران دوچرخه سوار مسیر مهران تا کربلا را رکاب زدند زائران دوچرخه سوار مسیر مهران تا کربلا را رکاب زدند

زائران دوچرخه سوار مسیر مهران تا کربلا را رکاب زدند

جمعی از دوچرخه سواران اهل شهرستان «میان دورود» استان مازندران در آستانه اربعین حسینی مسیر رفت و برگشت از مرز مهران تا کربلا را رکاب زدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از ایرنا، این ورزشکاران که در مدت پنج روز مسیر مهران به نجف و کربلا و پنج روز نیز از کربلا تا مرز مهران را با دوچرخه پیمودند، عصر سه شنبه از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور شده و مورد استقبال سایر زائران قرار گرفتند.
سیدرضا حسینی مسئول این گروه دوچرخه سوار به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از راه اندازی تور دوچرخه سواری اربعین ابراز ارادت به ساحت مقدس امام حسین (ع) بود.


وی تاکید کرد: به نمایندگی از جامعه ورزش استان مازندران در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی حضور یافته و تلاش کردیم سفیران خوبی برای کشورمان بوده و در اعتلای فرهنگ عاشورایی نقش خود را هر چند اندک ایفا کنیم.


تا ساعت ۱۷ سه شنبه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مرز مهران وارد کشور عراق شده اند و حدود ۶۸۰ هزار نفر نیز از مرز مهران به کشور بازگشته اند.


به گزارش ایرنا، بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات در کشور عراق تردد داشتند.


شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.
پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات شده و یا از این مسیر باز می‌گردند.


اربعین سال گذشته ۲ و نیم میلیون زائر از مرز مهران تردد کردند که پیش بینی می شود امسال این میزان تردد از سه میلیون نیز فراتر رود.


| شناسه مطلب: 98043




اربعین حسینی ورزش



مطالب مرتبط

نظرات کاربران