گرمازدگی مشکلی برای زائران اربعین ایجاد نکرده است گرمازدگی مشکلی برای زائران اربعین ایجاد نکرده است گرمازدگی مشکلی برای زائران اربعین ایجاد نکرده است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
گرمازدگی مشکلی برای زائران اربعین ایجاد نکرده است گرمازدگی مشکلی برای زائران اربعین ایجاد نکرده است گرمازدگی مشکلی برای زائران اربعین ایجاد نکرده است گرمازدگی مشکلی برای زائران اربعین ایجاد نکرده است گرمازدگی مشکلی برای زائران اربعین ایجاد نکرده است

گرمازدگی مشکلی برای زائران اربعین ایجاد نکرده است

جانشین رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین با بیان اینکه تاکنون گرمازدگی شدید زائران ایرانی را تهدید نکرده است، گفت: عمده گرمازدگی‌ها در سطوح پایینی بوده که با آب‌درمانی رفع شده و مشکلی برای زائران به وجود نیاورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حسن نوری، جانشین رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه در حال حاضر تهدید گرمازدگی زائران اربعین را تهدید نمی‌کند، گفت: گرمازدگی سطوح مختلفی دارد و گرمازدگی شدیدی که منجر به عارضه شود در بین زائران مشاهده نشده است.


وی ادامه داد: عمده گرمازدگی‌ها در سطحی هستند که با مایع‌درمانی قابل درمان و در حال کنترل بوده و مشکلی برای هموطنان ایجاد نکرده است؛ هر چند پیاده‌روی در هوای گرم ممکن است مشکلاتی در سطوح پایین نیز ایجاد کند، اما هموطنان با مراقبت از خود می‌توانند آثار آن را کاهش دهند.


معاون عملیات سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: روش‌های درمانی برای گرمازدگی مانند ors، مایع‌درمانی و سرم‌تراپی هم در مرز‌های ایران و هم در عراق برای زائران فراهم شده و برای آنان انجام می‌شود.


نوری در مورد افزایش تصادفات رانندگی در عراق و تأثیر آن بر سلامت زائران نیز گفت: یک‌سری آموزش‌ها از طریق صدا و سیما و پیامک برای زائران انجام شده است که این افراد حداقل در داخل مرز‌های ایران قوانین را رعایت کنند تا از بروز تصادفات جلوگیری کنند، اما در عراق عملاً کاری برای پیشگیری از این حوادث از دست ما برنمی‌آید، چرا که رانندگان ایرانی نیستند تا نفوذی بر آن‌ها داشته باشیم. از سوی دیگر نمی‌توانیم راه‌های عراق را درست کنیم.


جانشین رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین اظهار کرد: تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم مربوط به پس از وقوع حادثه است به طوری که مجروحان و مصدومان را بلافاصله به مراکز درمانی منتقل کنیم، این مجروحان پس از دریافت خدمات اولیه درمانی در مراکز هلال احمر ایران یا بیمارستان‌های عراق توسط اتوبوس آمبولانس‌ها به پایانه مرزی مهران و سپس بدون انجام خدمات گمرکی به بیمارستان امام حسین(ع) این شهرستان منتقل می‌شوند.


وی ادامه داد: اگر این بیماران بدحال باشند، در بیمارستان امام حسین(ع) مهران با حضور متخصصان طب اورژانس، ارتوپد و جراح پایدارسازی و با بالگرد به ایلام منتقل می‌شوند. تاکنون ۲۸۲ مصدوم به ایران منتقل شده‌اند که ۱۵۶ مصدوم از مرز مهران، ۱۱۸ نفر از طریق مرز شلمچه و هفت نفر از طریق مرز چزابه به عراق منتقل شده‌اند.


نوری یادآور شد: در مورد بیماری‌های واگیر نیز تاکنون موردی مشاهده نشده و نظارت‌های بهداشتی در این راستا ادامه دارد.




نظرات کاربران