بازگشت یک میلیون و 200 هزار زائراربعین به کشور بازگشت یک میلیون و 200 هزار زائراربعین به کشور بازگشت یک میلیون و 200 هزار زائراربعین به کشور بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
بازگشت یک میلیون و 200 هزار زائراربعین به کشور بازگشت یک میلیون و 200 هزار زائراربعین به کشور بازگشت یک میلیون و 200 هزار زائراربعین به کشور بازگشت یک میلیون و 200 هزار زائراربعین به کشور بازگشت یک میلیون و 200 هزار زائراربعین به کشور

بازگشت یک میلیون و 200 هزار زائراربعین به کشور

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از ابتدای ماه صفرتا شب گذشته (16ماه صفر) در مجموع بالغ بر2 میلیون و 929 هزار زائر از مرزهای غربی کشور به مقصد کربلا خارج شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، آقای علی رضا رشیدیان با بیان اینکه این زائران از مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی از کشورخارج شده اند، گفت: 56 درصد کل زائران خروجی از کشور طی این ایام به تعداد یک میلیون و 649 هزار و 752 نفر مربوط به مرزمهران و بعد از آن مرزشلمچه با تعداد 722 هزار و 250 نفر معادل 25 درصد کل زائران می باشد.


وی اظهارکرد: آمار زائران خروجی از مرزچذابه هم طی این مدت به 337 هزار و 55 نفرمعادل 11 درصد و از مرزخسروی به 136 هزار نفر برابر با 5 درصد زوار خروجی رسیده است.


وی عنوان کرد: در این ایام سه درصد زائران هم به تعداد 83 هزار و 977 نفر هم از طریق مرز هوایی برای شرکت درمراسم اربعین حسینی عازم کربلای معلی شده اند.


وی با بیان اینکه روند بازگشت زائران به کشورهم از روز گذشته شدت گرفته است، افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و 286 هزار زائر به کشور بازگشته اند و همچنان مرزمهران با 702 هزار و 870 زائر درجایگاه نخست از نظربیشترین آمار زائران ورودی است و شلمچه با 375 هزار و چذابه با 337 هزار و خسروی با 26 هزار نفر دررده های بعدی قرار دارند.


وی اظهار کرد: همچنین بیش از 128 هزار زائرهم به صورت هوایی به کشور بازگشتند.


*تعطیلی موکب های عراقی از روز اربعین / زائران سریعتر بازگردند


آقای رشیدیان با تاکید بر اینکه زائران ایرانی بعد از زیارت سریعتربه کشور بازگردند، افزود: از روز اربعین خدمات رسانی مواکب عراقی متوقف و عملا تعطیل می شوند اما بخشی از موکب های ایرانی تا یکی، دو روز بعد از اربعین برای رفاه حال زائران فعال می مانند اما به طور قطع پاسخگوی نیازهای حجم گسترده زائران نخواهند بود.


وی تصریح کرد: درحال حاضر 2 هزار موکب ایرانی درعراق فعالیت می کنند که از این تعداد 640 مورد در کنار 3 هزار موکب عراقی درکربلای معلی خدمت رسانی می کنند.


وی با تاکید بر اینکه زائران زودتر بازگردند تا هم درعراق با کمبود خدمات و هم درمرزها با مشکل ازدحام مواجه نشوند، تصریح کرد: زائرانی که تاکنون خود را به کربلا رسانده اند پس از زیارت سعی کنند قبل از اربعین به کشور بازگردند.


رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در ادامه از ملت ودولت عراق و مسئولان عتبه های مقدس که نهایت میهمان نوازی و تلاش خود را برای فراهم کردن شرایط مناسب برای زائران ایرانی انجام داده و می دهند قدردانی کرد.


وی تصریح کرد: باید بپذیریم که این حجم گسترده زائر ورودی به عراق نه تنها برای این کشور بلکه هر کشور دیگری می تواند سنگین بوده و ارائه خدمات را دچاراختلال کند ضمن آنکه ظرفیت ها و امکانات آنها هم مشخص و برای جمعیتی تعیین شده و نمی تواند پاسخگوی این حجم گسترده زائر از کشورهای مختلف باشد اما دولت و مردم عراق به خوبی دراین ایام همکاری و میهمان نوازی کردند.




نظرات کاربران