عبودیت و بندگی؛ کلیدواژه مسیر سیدالشهدا(ع) و اصحاب باوفایش عبودیت و بندگی؛ کلیدواژه مسیر سیدالشهدا(ع) و اصحاب باوفایش عبودیت و بندگی؛ کلیدواژه مسیر سیدالشهدا(ع) و اصحاب باوفایش بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عبودیت و بندگی؛ کلیدواژه مسیر سیدالشهدا(ع) و اصحاب باوفایش عبودیت و بندگی؛ کلیدواژه مسیر سیدالشهدا(ع) و اصحاب باوفایش عبودیت و بندگی؛ کلیدواژه مسیر سیدالشهدا(ع) و اصحاب باوفایش عبودیت و بندگی؛ کلیدواژه مسیر سیدالشهدا(ع) و اصحاب باوفایش عبودیت و بندگی؛ کلیدواژه مسیر سیدالشهدا(ع) و اصحاب باوفایش

عبودیت و بندگی؛ کلیدواژه مسیر سیدالشهدا(ع) و اصحاب باوفایش

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در سخنان خود عبودیت را از کلیدواژه های معرفت سیدالشهدا(ع) و رسیدن به جایگاه رفیع آن حضرت و یارانش دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلا، حجت الاسلام محمد اسماعیلی سخنران بعثه رهبری  در کربلا عبودیت و بندگی را کلیدواژه ای دانست که همواره در مسیر بندگی سیدالشهدا(ع) و اصحابش همراه بود.
وی تصریح کرد: از ابتدای حرکت حضرت خود را تسلیم مشیت الهی و فرمانبردار محض معرفی نمودند و خطاب به برادرش محمد حنفیه فرمودند: "ان الله شاء ان یراک قتیلا "، این جمله از امام نشان از تسلیم محض بودن ایشان در برابر امرالهی بوده است.
اسماعیلی ضمن بیان اینکه حضرت در سرتاسر مسیر به بهانه های مختلف عبودیت و بندگی خود را به همگان نشان دادند، افزود: امام حتی در لحظه شهادت با آرامش کامل نجوا فرمودند : إلهِى رِضًى بِقَضائِکَ تَسلِیمًا لأمْرِکَ لا مَعبودَ سِواکَ یا غِیاثَ المُستَغیثینَ / اى خداى من، من راضى به قضاء و حکم تو هستم و تسلیم امر و اراده تو مى ‏باشم. هیچ معبودى جز تو نمى ‏باشد اى پناه هر پناه جوئى.
سخنران بعثه در کربلا تاکید کرد: لحظه لحظه زندگی این امام همام، مکتب انسان سازی و فراگیری معرفت الهی است و زندگانی سراسر نور و معنویت ایشان راه و رسم بندگی و عبودیت را تا انتهای تاریخ به بشریت می نمایاند.
 


| شناسه مطلب: 98053




کربلا خیمه گاه



مطالب مرتبط

نظرات کاربران