برنامه‌های فرهنگی باید متناسب با ظرفیت اربعین باشد برنامه‌های فرهنگی باید متناسب با ظرفیت اربعین باشد برنامه‌های فرهنگی باید متناسب با ظرفیت اربعین باشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
برنامه‌های فرهنگی باید متناسب با ظرفیت اربعین باشد برنامه‌های فرهنگی باید متناسب با ظرفیت اربعین باشد برنامه‌های فرهنگی باید متناسب با ظرفیت اربعین باشد برنامه‌های فرهنگی باید متناسب با ظرفیت اربعین باشد برنامه‌های فرهنگی باید متناسب با ظرفیت اربعین باشد

برنامه‌های فرهنگی باید متناسب با ظرفیت اربعین باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب گفت: کار فرهنگی در اربعین نیاز به گسترش بیشتری دارد، و باید متناسب با افزایش جمعیت برنامه‌های فرهنگی نیز به همان میزان افزایش یابد تا پاسخگوی نیاز زائران باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از کربلای معلا، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد با حضور در محل اقامت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در کربلای معلا با وی دیدار و گفتگو کرد.


سرپرست حجاج ایرانی در این دیدار ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در اربعین حسینی گفت: الحمدالله همه مسئولان در این خصوص زحمت می‌کشند و در تلاشند تا زمینه حضور زائران را در این سرزمین فراهم کنند که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.


حجت‌الاسلام والمسلمین نواب افزود: باتوجه به افزایش حجم زائران در اربعین حسینی، ضرورت دارد که برنامه‌ریزی‌های در این خصوص دقیق‌‌تر و با تلاش بیشتری صورت بگیرد. وضعیت حمل و نقل در اربعین نیاز است که بیش از این تقویت شود و در خصوص اسکان بانوان نیز باید اقدام شایسته‌ای انجام شود.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: باید کاری کرد که زائران در مدت حضورشان در عتبات و زیارت عتبات مقدسه در اربعین حسینی با کمترین مشکل به زیارت بپردازند و با خاطره شیرین به شهرهای خود بازگردند، همه مجموعه ها باید در این زمینه نقش آفرینی کنند.


وی ادامه داد: باید برای اربعین و حضور زائران در این اجتماع عظیم چشم‌انداز تعریف کرد و متناسب با آن برنامه‌ریزی‌ها را انجام داد. کار فرهنگی در اربعین نیاز به گسترش بیشتری دارد و باید متناسب با افزایش جمعیت برنامه‌های فرهنگی نیز به همان میزان افزایش یابد تا پاسخگوی نیاز زائران باشد.


حجت‌الاسلام والمسلمین اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این دیدار گفت: آموزش زائران قبل از عزیمت به عتبات ضروری است، زائران بدانند که به یک کشور دیگری سفر می‌کنند، بنابراین آشنایی با فرهنگ، آداب و قوانین این کشور بسیار اهمیت دارد و این موضوع باید قبل از سفر و یا از طریق رسانه‌ها انجام شود.


 


| شناسه مطلب: 98075







نظرات کاربران