روزهای خلوت شهر نجف اشرف روزهای خلوت شهر نجف اشرف روزهای خلوت شهر نجف اشرف بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
روزهای خلوت شهر نجف اشرف روزهای خلوت شهر نجف اشرف روزهای خلوت شهر نجف اشرف روزهای خلوت شهر نجف اشرف روزهای خلوت شهر نجف اشرف

روزهای خلوت شهر نجف اشرف

در آستانه اربعین حسینی و حضور باشکوه و میلیونی زائران در شهر کربلای معلا، از صبح امروز تراکم جمعیت در شهر نجف اشرف کاهش‌یافته است.

به گزارش خبرنگار اعزام پایگاه اطلاع‌رسانی حج از عتبات عالیات، در آستانه اربعین حسینی و حضور باشکوه و میلیونی زائران در شهر کربلای معلا، از صبح امروز تراکم جمعیت در شهر نجف اشرف کاهش‌یافته است.


 براساس این گزارش، از صبح امروز رفت‌وآمد در شهر نجف اشرف به‌آسانی صورت می‌گیرد و از ازدحام و تراکم جمعیت را دیگر در این شهر شاهد نیستیم.


باتوجه به موج بازگشت زائران و همچنین فرارسیدن ایام 28 صفر و رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، طبق پیش‌بینی‌ها از روزهای آینده شهر نجف اشرف دوباره شاهد حضور تراکم جمعیت خواهد بود و زائران در این شهر افزایش محسوسی خواهند داشت.


تاکنون بیش از سه میلیون نفر زائر از جمهوری اسلامی ایران به عتبات عالیات برای شرکت در مراسم اربعین حسینی سفرکرده‌اند که هم‌اینک حدود دو میلیون نفر از زائران به میهن اسلامی بازگشته‌ و تنها بیش از یک‌میلیون نفر زائر در عراق حضور دارند.


این گزارش حاکی است، امسال جمعیت زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و آمارها از افزایش حدود 50 درصد را نشان می‌دهد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران