عاشقان حسینی آماده اجتماع عظیم در روز اربعین هستند عاشقان حسینی آماده اجتماع عظیم در روز اربعین هستند عاشقان حسینی آماده اجتماع عظیم در روز اربعین هستند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عاشقان حسینی آماده اجتماع عظیم در روز اربعین هستند عاشقان حسینی آماده اجتماع عظیم در روز اربعین هستند عاشقان حسینی آماده اجتماع عظیم در روز اربعین هستند عاشقان حسینی آماده اجتماع عظیم در روز اربعین هستند عاشقان حسینی آماده اجتماع عظیم در روز اربعین هستند

عاشقان حسینی آماده اجتماع عظیم در روز اربعین هستند

در فاصله زمانی چند ساعت تا روز اربعین حسینی، امشب شاهد حضور باشکوه زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در کربلای معلا هستیم.

به گزارش خبرنگار اعزام پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، در فاصله زمانی چند ساعت مانده به‌روز اربعین حسینی، امشب شاهد تراکم بسیار زیادی از زائران و عاشقان حسینی از کشورهای مختلف جهان اسلام در کربلای معلا هستیم.


بر اساس این گزارش، در حال حاضر صدای مراسم عزاداری و سینه‌زنی زائران حسینی در شهر کربلای معلا از هر گوشه به گوش می‌رسد و زائران جهان اسلام با اجتماع در شهر کربلای معلا آماده برگزاری اجتماع عظیم اربعینی حسینی هستند.


این گزارش حاکی است، امسال از جمهوری اسلامی ایران بیش از سه میلیون نفر زائر تا این لحظه به عتبات عالیات سفرکرده‌اند که این حجم جمعیت در مقایسه با سال‌های گذشته سابقه نداشته است و نشان از افزایش چشمگیر جمعیت زائران حسینی را نشان می‌دهد.


همه ورودی‌های اصلی شهر کربلا صحنه پیاده‌روی و عزاداری زائران سیاه‌پوشی است که هرلحظه بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.


گرچه بسیاری از شیعیان عراقی پس از ورود به کربلا و زیارتی مختصر به‌سرعت شهر را ترک می‌کنند اما میزان زائرانی که عازم بین‌الحرمین هستند، بسیار بیشتر است.


ازدحام جمعیت سبب کند شدن حرکت زائران و ترافیک سنگین جمعیت به‌ویژه در خیابان‌های منتهی به مرقد مطهر اباعبدالله (ع) و قمر بنی‌هاشم (ع) شده است.


زائران مجبورند مسافت‌های چندین کیلومتری تا حرم، هتل یا موکب محل اقامت و پیدا کردن خودرو برای خروج از شهر را به‌صورت پیاده و با کندی زیاد طی کنند.


  


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران