اربعین فرصت مناسبی برای ارتقایی توانایی معنوی زائران است اربعین فرصت مناسبی برای ارتقایی توانایی معنوی زائران است اربعین فرصت مناسبی برای ارتقایی توانایی معنوی زائران است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اربعین فرصت مناسبی برای ارتقایی توانایی معنوی زائران است اربعین فرصت مناسبی برای ارتقایی توانایی معنوی زائران است اربعین فرصت مناسبی برای ارتقایی توانایی معنوی زائران است اربعین فرصت مناسبی برای ارتقایی توانایی معنوی زائران است اربعین فرصت مناسبی برای ارتقایی توانایی معنوی زائران است

اربعین فرصت مناسبی برای ارتقایی توانایی معنوی زائران است

امام جمعه کربلای معلا گفت: از ویژگیها و فوائد زیارت اربعین، ارتقای معنوی و استفاده از این زیارت به منظور ارتقای توانایی های زائران است، زیرا تفکر صحیح بهمراه دید درست، ثمره طیبه ای را می دهد که ماندگار خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد صافی امام‌جمعه شهر کربلای معلا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته (26 مهرماه) در حرم حسینی گفت: از ویژگی‌ها و فواید زیارت اربعین، ارتقای معنوی و استفاده از این زیارت به‌منظور ارتقای توانایی‌های زائران است، زیرا تفکر صحیح به همراه دید درست، ثمره طیبه‌ای را می‌دهد که ماندگار خواهد بود.


وی افزود: حضرت سید الشهداء (علیه‌السلام) صاحب طرح اصلاحی بزرگی بودند، ایشان فرمودند(من از شهر و دیار خویش نه براى راحت‌طلبی و وانهادن مسئولیت به راه افتاده‏ام و نه براى خوش‌گذرانی و بیهودگى؛ نه انگیزه‏ام ستم‌کاری و بیدادگرى است و نه تبهکارى؛ بلکه براى اصلاح اوضاع امّت جدّم قیام کردم، و مى‏خواهم «امربه‌معروف» و «نهى از منکر» کنم، و به روش جدّم و پدرم على بن ابی‌طالب عمل کنم... پس‌ هر که‌ مرا بپذیرد و به‌ قبولِ حقّ قبول‌ کند، پس‌ خداوند سزاوارتر است‌ به‌ حقّ. و هر که‌ مرا در این‌ امر ردّ کند و قبول‌ ننماید، پس‌ من‌ صبر و شکیبائی‌ پیشه‌ می‌گیرم‌، تا آنکه‌ خداوند میان‌ من‌ و میان‌ این‌ جماعت‌، حکم‌ به‌ حقّ فرماید؛ و اوست‌ که‌ از میان‌ حکم‌ کنندگان‌ مورد اختیار است‌.


امام حسین علیه‌السلام با نظر به تعداد کمی از پیروان خود توانست هدف خود را محقق کند زیرا ایشان و کسانی که ایشان را همراهی کردند بر امر خود بصیرت داشتند. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: (قُلْ هَذِهِ سَبِیلِی أَدْعُو إِلَى اللَّهِ عَلَى بَصِیرَةٍ أَنَا وَمَنْ اتَّبَعَنِی وَسُبْحَانَ اللَّهِ وَمَا أَنَا مِنْ الْمُشْرِکِینَ).


بصیرت فهم دقیق و آگاه و ثابت و آگاهی از عواقب امور و هدف و مقصد است و همچنین دید وسیع که شاید برای هرکسی مهیا نشود.


اکنون نزدیک آن رسیده‌ایم که زیارت اربعین را وداع کنیم، امیدوارم که در ثبات بر راه و منش مبارک امام حسین علیه‌السلام با خود صدق داشته باشیم و خود را با احیای این شعائر بیدار و حق خود را در تأمل و تفکر جدی باهدف ارتقا در کمال را ادا کنیم.


تعبیر صادق و صحیح از تبعیت از سید الشهداء علیه‌السلام آن است که قلب خود را از ظلم و دروغ و کینه و تمامی صفات بداخلاقی پاک‌کنیم.


خداوند تمامی زائران و کشور ما و تمامی کشورها را حفظ کند و خداوند به کسانی که برای موفقیت امنیتی، خدماتی، پزشکی و عزاداری این زیارت تلاش کردند، توفیق عنایت کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران