آخرین آمار تعداد فوتی‌های پیاده‌روی اربعین اعلام شد آخرین آمار تعداد فوتی‌های پیاده‌روی اربعین اعلام شد آخرین آمار تعداد فوتی‌های پیاده‌روی اربعین اعلام شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آخرین آمار تعداد فوتی‌های پیاده‌روی اربعین اعلام شد آخرین آمار تعداد فوتی‌های پیاده‌روی اربعین اعلام شد آخرین آمار تعداد فوتی‌های پیاده‌روی اربعین اعلام شد آخرین آمار تعداد فوتی‌های پیاده‌روی اربعین اعلام شد آخرین آمار تعداد فوتی‌های پیاده‌روی اربعین اعلام شد

آخرین آمار تعداد فوتی‌های پیاده‌روی اربعین اعلام شد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: متأسفانه آمار فوتی‌های اربعین امسال رو به افزایش بوده و ۱۰۹ تن فوت شدند که ۶۰ تن آن‌ها به‌صورت عادی و حدود ۴۰ نفر هم در تصادفات جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، آقای علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت درباره آخرین آمار ورود و خروج زوار اربعین گفت: بر اساس توافق‌های صورت گرفته روادید ورود به کشور عراق در ایام اربعین برداشته شد و در مقابل زائران عراقی هم که می‌خواهند ۲۸ صفر به ایران بیایند به مدت ۲ ماه روادید ورودشان لغو شد.


وی درباره آخرین آمار بازگشت زائران گفت: تاکنون از ۳ میلیون و ۵۷ هزار و ۹۵۸ نفر زائر تعداد ۲ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۴۶۵ نفر به کشور بازگشته‌اند.


رشیدیان ادامه داد: امروز فقط از مرز مهران هزار و 259 نفر وارد کشور عراق شده‌اند و ۱۰۳ هزار و ۵۸۰ نفر هم خارج شده‌اند و حجم خروج شرایط مناسبی دارد و اگر به همین صورت ادامه پیدا کند تا سه روز آینده تمام زائران خارج می‌شوند.


رئیس سازمان حج و زیارت بابیان اینکه هنوز برخی از زائران در حال ورود به کشور عراق هستند و به‌احتمال زیاد چند روزی را در عراق می‌مانند، افزود: سامانه سماح این هفته جمع‌آوری خواهد شد و از هفته آینده روند ورود به کشور عراق همانند گذشته خواهد بود.


وی با اشاره به آمار فوتی‌ها گفت: متأسفانه آمار فوتی‌ها رو به افزایش بوده و ۱۰۹ تن فوت شدند که ۶۰ تن آن‌ها به‌صورت عادی و حدود ۴۰ نفر هم در تصادفات جان خود را از دست دادند و امیدوار هستیم این آمار افزایشی نداشته باشند؛ علت فوت بیشتر افراد ایست قلبی و مشکلات تنفسی بوده و به همین دلیل توصیه ما به زائران این است که پیش از حرکت حتماً از صحت و آمادگی جسمانی خود مطلع شوند.


رشیدیان درباره بیمه افراد فوت‌شده گفت: ۷ تن از فوتی‌ها در سامانه سماح ثبت‌نام نکرده بودند؛ برای افرادی که در تصادفات جان خود را از دست دادند ۲۴۰ میلیون تومان مبلغ بیمه و برای افرادی که به‌صورت عادی فوت کردند ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است.


 


| شناسه مطلب: 98102




اربعین اربعین 98



مطالب مرتبط

نظرات کاربران