چگونگی جهانی‌سازی اربعین چگونگی جهانی‌سازی اربعین چگونگی جهانی‌سازی اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
چگونگی جهانی‌سازی اربعین چگونگی جهانی‌سازی اربعین چگونگی جهانی‌سازی اربعین چگونگی جهانی‌سازی اربعین چگونگی جهانی‌سازی اربعین

چگونگی جهانی‌سازی اربعین

عضو کارگروه خواهران ستاد اربعین حسینی کشور به تبیین مراحل چگونگی جهانی‌سازی اربعین پرداخت و گفت: حضور فیزیکی و شرکت در پیاده‌روی برای جهانی‎سازی اربعین لازم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، معصومه فرزانه، عضو کارگروه خواهران ستاد اربعین حسینی کشور در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به اینکه سهم هر فرد مسلمان برای جهانی کردن اربعین چیست و آیا برای این کار صرفاً مشارکت در پیاده‌روی کافی است، گفت: حضور فیزیکی و شرکت در پیاده‌روی برای جهانی‎سازی اربعین لازم است.


وی با بیان اینکه در این مسیر از حضرت زینب(س) الگو گرفته و همراهی و همدلی با خاندان اهل بیت(ع) را فرا می‌گیریم، افزود: تمام مسلمانان دنیا و اردتمندان حضرت سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین خود را به نوعی به دریای بیکران حسین(ع) وصل می‌کنند و از همه جای دنیا با یک نیت واحد و انگیزه در این مسیر قدم بر می‌دارند.


گام نخست برای جهانی‎سازی اربعین، حضور فیزیکی است


فرزانه ادامه داد: برای جهانی‌سازی اربعین، ابتدا باید حضور فیزیکی داشته و بعد محبت و ارادت قلبی خود را اعلام کنیم و بعد از آن نیز گرفتن روحیه انتقام از دشمنان اهل بیت(ع) است که این روحیه مؤلفه‌ای برای زمینه‌سازی ظهور و جهانی‌سازی اربعین است.


دبیر مجمع بانوان خیراندیش در عین حال این نکته را یادآور شد: مرحله عزاداری‌ها ممکن است در ادیان مختلف متفاوت باشد اما به طور کلی وقتی خبر شهادت امام حسین(ع) و روضه آن برای آزادگان از ادیان مختلف نقل می‌شود، قلبشان محزون می‌شود که این مرتبه اول عزاداری است و اصولاً عزادار کسی است که قلبش از یک واقعه محزون شده و اشک می‌ریزد و لباس مشکی می‌پوشد و اینها اقدام عملی است که در راه سیدالشهدا(ع) انجام می‌دهیم.


وی اظهار کرد: رتبه سوم این است ضمن اینکه فرد لباس سیاه پوشیده و عزاداری می‌کند، آن انس و الفت و محبت قلبی را با امام حسین(ع) برقرار کرده و در جایگاهی قرار می‌گیرد که دیگر معرفت پیدا کرده و می‌خواهد خود را به حقانیت قیام اهداف امام حسین(ع) نزدیک کند.  


فرزانه بیان کرد: در مرتبه چهارم عزادار در قلب و وجودش است که می‌خواهد در عمل به عنوان منتقم واقعی سیدالشهدا(ع) زمینه‌ساز ظهور منجی شود لذا در این راه سعی می‌کند، موانع ظهور امام زمان(عج) را برداشته و خود را به دریای معرفت آن حضرت نزدیک کند.


پیروزی خون بر شمشیر در اربعین رخ داد


این فعال فرهنگی با اشاره به وحدت و یکپارچگی در پیاده‌روی اربعین گفت: در صحنه عاشورا ظاهراً امام حسین(ع) و یارانشان شکست خوردند اما موج نصرت و پیروزی خون بر شمشیر در اربعین بود که حضرت زینب(س) وقتی با کاروان امام سجاد(ع) وارد کربلا شدند، پیام خون سیدالشهدا(ع) را منتشر کردند و رسالتشان نهادینه شد و این اولین قدم برای رساندن پیام خون امام حسین(ع) و ابلاغ آن به دنیا بود و زمینه‌سازی برای ظهور هم انجام شد.


سانسور رسانه‌های بیگانه مانع حضور عاشقان نشد


وی با تأکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها در جهانی‌سازی اربعین، این مسئله را یک کار ارزشمند دانست و گفت: هر ساله رسانه‌های دشمنان جمعیت میلیونی اربعین را سانسور می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که خبر حضور ارزشمند این جمعیت نورانی و مؤمنانه اربعنیان به جهانیان ابلاغ شود، اما مشاهده می‌کنیم که هر سال بر جمعیت زائران اربعین افزوده می‌شود.


فرزانه تأکید کرد: این حضور باعث قوت قلب کسانی می‌شود که در زیر شکنجه و کشتار ددمنشانه صهیونیست‎ها قرار دارند و به آن‌ها اراده قوی داده شده و باعث می‌شود که روحیه جهادی آنان بیشتر شود.




نظرات کاربران