آمار شمارشگر آستان عباسی از تعداد زائران اربعین

آستان عباسی با صدور بیانیه‌ای تعداد زائران شرکت‌کننده در مراسم اربعین حسینی امسال را براساس سیستم شمارشگر الکترونیک خود ۱۵ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۹۵۵ زائر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، به نقل از آستان حضرت ابوالفضل العباس(ع)، طبق این بیانیه تعداد کلی زائران، که سیستم شمارش الکترونیکی آن را با دقت بالا محاسبه کرده است، از روز ۶ صفر تا ظهر اربعین حسینی (۱۳ تا ۲۷ مهرماه) ۱۵ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۹۵۵ زائر بوده است.
 
در این بیانیه آمده است: «شهر کربلا طبق رسم خود که از بیش از ۱۳ قرن قبل، این سنت ساری و جاری را داشته است، امسال نیز مفتخر به میزبانی از مهمانان و زائران سیدالشهداء و حضرت ابوالفضل عباس (علیهما ‌السلام) شده و خادمان آستان‌های مطهر، افتخار عظیمی در استقبال از زائران و ارائه خدمات گوناگون به آنان داشتند. این خدمات مختلف شامل برنامه‌های متعددی بوده که از جمله آنها مستندسازی آمار زائران از طریق سامانه شمارش الکترونیک زائران در ورودی‌های شهر کربلای معلی از سوی واحد ارتباطات آستان مطهر عباسی بوده است که این اقدام برای سومین سال پیاپی انجام می‌شود. همچنین مرکز اطلاعات و بررسی‌های آماری الکفیل به مستندسازی تحلیلی و آماری از تعداد زائران و خدمات ارائه شده در شهر کربلای معلی پرداخته است.»
 
در ادامه تأکید شده است: «براساس گزارش سامانه شمارش الکترونیک، تعداد زائرانی که از پنج ورودی کربلا برای شرکت در این مراسم از تاریخ ششم تا بیستم ماه صفر وارد کربلا شده‌اند، ۱۵ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۹۵۵ زائر بوده است.»
 
این بیانیه می‌افزاید: «همچنین، تعداد زائران در اربعین ۱۴۴۰ هجری قمری ۱۵ میلیون و ۳۲۲ هزار و ۹۴۹ زائر، در سال ۱۴۳۹ هجری ۱۳میلیون و ۸۷۵ هزار و ۸۱۸ زائر و در سال ۱۴۳۸ هجری قمری ۱۱ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۳۶۷ زائر بوده است.»


 


مشارکت ۳۵۰ رسانه داخلی و بین‌المللی
 
در همین راستا، بخش امور فکری و فرهنگی آستان قدس عباسی از مشارکت ۳۵۰ رسانه داخلی و بین‌المللی در پوشش‌ خبری مراسم اربعین امسال خبر داد.
 
این بخش اعلام کرد: این رسانه‌ها شنیداری، دیداری، مطبوعاتی، اینترنتی و ۱۲ شبکه ماهواره‌ای بودند و اصحاب رسانه در میان آستان‌های مطهر حسینی و عباسی و همچنین منطقه بین‌الحرمین براساس طرح کاری رسانه‌ای تدوین شده از قبل، مستقر شدند.
 
طبق اعلام بخش امور فکری و فرهنگی آستان عباسی، ۱۶۰ خبرنگار به‌ همراه ۶۰ شخصیت رسانه‌ای از کشورهای مختلف از جمله بلژیک، ایران، انگلستان، فرانسه، ترکیه، بحرین و آلمان، در ضیافت آستان عباسی شرکت کردند که زیارت اربعین را از دورترین نقاط کشور عراق تا حرم مطهر امام حسین(ع) پوشش دادند.
 
مرکز تولید فنی و پخش مستقیم وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان حضرت عباس علیه‌السلام نیز فرکانس رایگان ویژه پوشش مراسم اربعین حسینی را در اختیار فعالان رسانه‌ای قرار داده بود.




نظرات کاربران