موکب‌های عراقی در کربلای معلا جمع‌آوری شدند موکب‌های عراقی در کربلای معلا جمع‌آوری شدند موکب‌های عراقی در کربلای معلا جمع‌آوری شدند بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موکب‌های عراقی در کربلای معلا جمع‌آوری شدند موکب‌های عراقی در کربلای معلا جمع‌آوری شدند موکب‌های عراقی در کربلای معلا جمع‌آوری شدند موکب‌های عراقی در کربلای معلا جمع‌آوری شدند موکب‌های عراقی در کربلای معلا جمع‌آوری شدند

موکب‌های عراقی در کربلای معلا جمع‌آوری شدند

پس از پایان یافتن مراسم اربعین حسینی، جمع‌آوری موکب‌های عراقی از عصر روز گذشته در کربلای معلا آغاز و امروز ظهر تمامی مواکب جمع‌آوری شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، پس از پایان یافتن مراسم اربعین حسینی، جمع‌آوری موکب‌های عراقی از عصر روز گذشته (شنبه) در کربلای معلا آغاز و امروز ظهر تمامی مواکب جمع‌آوری شدند.


بر اساس این گزارش، هم‌اینک خیابان‌های شهر کربلای معلا خلوت شده و رفت‌وآمد به‌آسانی صورت می‌گیرد و کمتر خیابانی را می‌توان مشاهده کرد که مواکب در آن‌ها دایر باشد، زیرا با پایان یافتن مراسم اربعین همه مواکب فعالیت خود را متوقف و به شهرهای خود باز می‌گردند.


بیشتر موکب‌های ایرانی هم که در کربلای معلا فعالیت می‌کردند، از صبح امروز فعالیتشان متوقف و شروع به جمع‌آوری کردند.


مسئول موکب بقیه‌الله که در نزدیکی میدان المیزان مستقر است، گفت: این موکب با راه‌اندازی نانوایی و آشپزخانه صبح، ظهر و عصر اقدام به توزیع غذای گرم میان زائران این مسیر کرده بود و درعین‌حال 24 ساعته نیز چای و آب بین راهپیمایان توزیع می‌کرد، اما اینک همه فعالیت‌هایمان پایان‌یافته است.


مسئول موکب زادالشفاء نیز که در خیابان المحافظه واقع است، یادآور شد: امسال شماری از زائران قمی به کمک عراقی‌ها آمده و در میان راهپیمایان اربعین غذا توزیع می‌کردند، اما با توجه به موج بازگشت زائران به ایران و کاهش تعداد زائران، فعالیت مواکب متوقف شد.


مازن فتاح مسئول یکی از مواکب عراقی گفت: امسال به همراه دو نفر از اهالی العماره و یک شهروند اهوازی هزینه‌های این موکب را تأمین نموده و تمام مواد مصرفی را از ایران خریداری و به کربلا منتقل کردیم و از دیشب فعالیت موکب پایان یافت و امروز به موطن خود برمی‌گردیم.


 


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران