سامانه سماح تعطیل شد / بازگشت 89 درصد زائران ایرانی به کشور

رئیس سازمان حج و زیارت گفت : سامانه سماح امروز یکشنبه 28 مهرماه با مصوبه ستاد اربعین کشور تعطیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت بگفته علی رضا رشیدیان؛ این سامانه تا امروز برای ثبت نام زائران اربعین باز بود و طی این مدت درمجموع بالغ بر3 میلیون و 330 هزار نفر برای سفر ایام اربعین حسینی ثبت نام کردند و از امروز به طورکامل فعالیت سامانه متوقف شد.


وی درادامه با اشاره به اینکه امسال زائران ثبت نامی اربعین رشد قابل ملاحظه ای به نسبت سال قبل داشته اند، گفت: سال گذشته بالغ بر 2 میلیون نفر ثبت نام و به سفر اربعین رفتند و امسال آمارها حاکی از آن است که از ابتدای ماه صفر تاکنون در مجموع بالغ بر سه میلیون و 64 هزار زائر از نقاط مختلف کشورمان عازم عراق و کربلای معلی شده اند.


وی عنوان کرد: تاکنون بالغ بر 2 میلیون و 700 هزار زائر معادل 89 درصد زائران ایرانی به کشور بازگشتند.


وی عنوان کرد: تاکنون بیشتر زائران معادل یک میلیون و 571 هزار نفر از مرز مهران به کشور بازگشته اند که رقمی معادل 57 درصد کل زائران بازگشتی است.


وی افزود: همچنین بیش از 688 هزار زائرمعادل 24 درصد کل زائران از مرز شلمچه، 269 هزار نفر از مرزچذابه و 89 هزار نفر از مرزخسروی به کشور بازگشته اند.


 وی اظهار کرد: زائران بازگشتی از مرزهوایی هم در این مدت بیش از 95 هزار نفربوده است.


رشیدیان با بیان اینکه روند بازگشت زائران اکنون که یک روز بعد از اربعین است تا حدودی فروکش کرده است، افزود: هنوز حدود 400 هزار زائر دیگر در عراق هستند که به مرور در روزهای آتی به کشور باز می گردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران