وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همت مضاعف سازمان حج و زیارت در ارائه خدمت به زائران اربعین قدردانی کرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همت مضاعف سازمان حج و زیارت در ارائه خدمت به زائران اربعین قدردانی کرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همت مضاعف سازمان حج و زیارت در ارائه خدمت به زائران اربعین قدردانی کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همت مضاعف سازمان حج و زیارت در ارائه خدمت به زائران اربعین قدردانی کرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همت مضاعف سازمان حج و زیارت در ارائه خدمت به زائران اربعین قدردانی کرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همت مضاعف سازمان حج و زیارت در ارائه خدمت به زائران اربعین قدردانی کرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همت مضاعف سازمان حج و زیارت در ارائه خدمت به زائران اربعین قدردانی کرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همت مضاعف سازمان حج و زیارت در ارائه خدمت به زائران اربعین قدردانی کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همت مضاعف سازمان حج و زیارت در ارائه خدمت به زائران اربعین قدردانی کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان بازدید از ستاد مرکزی واحد امداد گمشدگان و راهنمایان زائر، از سازمان حج و زیارت و همت مضاعف این مجموعه و نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی سازمان حج وزیارت؛ سید عباس صالحی در سفری غیر منتظره به عراق ضمن بازدید از این ستاد با رئیس سازمان حج و زیارت دیدار و گفت و گو کرد.


وی گفت: حضور رئیس سازمان حج و زیارت و نماینده ولی فقیه در امور حجاج دراین ایام در عراق برای هدایت ونظارت مستقیم براقدامات محوله با استفاده از ظرفیت های در اختیار نتیجه همت مضاعف سازمان حج و زیارت برای ورود جدی تر در خدمت به زائران اربعین است.


وی با بیان اینکه امسال سازمان حج و زیارت با ظرفیت بیشتر و در سطح گسترده ای برای خدمات دهی به زوار اربعین ورود یافته است، اظهار کرد: موضوع آسیب شناسی اربعین همانند آنچه را که دربحث حج تمتع انجام می دهید می تواند به بهبود وارتقای خدمات و برنامه ریزی بهتر بیانجامد.


رئیس سازمان حج و زیارت هم دراین دیدار از عملکرد و اقدامات این سازمان در زمینه سامانه سماح و ثبت نام زائران تا ارائه خدمات بیمه ای و نظارت بر امداد و خدمات پزشکی و نیز راهنمایان زائر که امسال به این سازمان محول شده بود، گزارش داد.


علی رضا رشیدیان در موضوع عملکرد و فعالیت ستاد امداد گمشدگان و راهنمایان زائر توضیح داد و گفت: این ستاد در شهرهای مختلف اعم از کربلا، نجف، سامرا و کاظمین و 4 محور مرزی مهران، شلمچه، چذابه و خسروی حضور و فعالیت دارد.


وی عنوان کرد: در این ستاد تلاش شده است هم ظرفیت و توان بخش های مردمی را در این حوزه که چند هزار نفر هستند به کمک آورده و هم در کنار سامانه مصباح، سامانه های راهنمای زائر مردمی هم درستاد منسجم وهماهنگ شود تا توان خدمت رسانی افزایش یابد.


 


وی عنوان کرد: در واقع ظرفیت های مردمی اعم از توان انسانی و نرم افزاری در کنار توان سازمان حج با هم به کار گرفته شد و نتیجه خوبی هم درخدمت به زائران دربرداشت.


وی همچنین در خصوص خدمات بیمه ای و نیز بهداشتی ودرمانی جمعیت هلال احمر طی این مدت درعراق و نیز مرزهای کشور که تحت نظارت سازمان حج و زیارت به زائران ارائه شده داده است مباحثی را مطرح کرد و گفت: با توجه به نیاز و ضرورت بخشی از ظرفیت اورژانس در مرز متمرکز شد تا خدمات لازم را به زائران ارائه دهد.


رشیدیان ادامه داد: در واقع تلاش شد از همه توان و ظرفیت برای خدمت رسانی به زوار اربعین بهره گرفته شود .


وی عنوان کرد: بعد از اتمام این عملیات و مراسم اربعین همانند حج تمتع، آسیب شناسی عملیات اربعین و تمرکز بیشتر در بحث هماهنگی ها در داخل عراق و نیز برنامه ریزی بهتر و منسجم تر در داخل از ثبت نام تا حرکت و تردد در مرز و غیره دردستور کار است تا سال بعد با عملکردی بهتر، هماهنگ تر و خدماتی مطلوبتر بتوانیم وارد عرصه خدمت رسانی شویم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران