قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اعلام کرد؛آماده‌باش 5600 پاکبان در دهه پایانی ماه صفر در مشهد قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اعلام کرد؛آماده‌باش 5600 پاکبان در دهه پایانی ماه صفر در مشهد قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اعلام کرد؛آماده‌باش 5600 پاکبان در دهه پایانی ماه صفر در مشهد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اعلام کرد؛آماده‌باش 5600 پاکبان در دهه پایانی ماه صفر در مشهد قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اعلام کرد؛آماده‌باش 5600 پاکبان در دهه پایانی ماه صفر در مشهد قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اعلام کرد؛آماده‌باش 5600 پاکبان در دهه پایانی ماه صفر در مشهد قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اعلام کرد؛آماده‌باش 5600 پاکبان در دهه پایانی ماه صفر در مشهد قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اعلام کرد؛آماده‌باش 5600 پاکبان در دهه پایانی ماه صفر در مشهد

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اعلام کرد؛آماده‌باش 5600 پاکبان در دهه پایانی ماه صفر در مشهد

معاون خدمات شهری و قائم مقام ستاد مناسبت‎های شهرداری مشهد از آماده‌باش 5 هزار و 600 پاکبان، 70 دستگاه خودروی مکانیزه و 260 خودروی حمل زباله به‎صورت شبانه‎روزی در دهه پایانی ماه صفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج از مشهد مقدس، مهدی یعقوبی در نشست خبری پیرامون اعلام برنامههای دهه پایانی ماه صفر خاطرنشان کرد: پاکیزگی شهر همواره مورد تاکید شهرداری بوده است، به همین خاطر علاوه بر آماده باش پاکبانان و خودروهای نظافتی، در 7 محور ورودی مشهد نیز 230 پاکبان، 16 تانکر آب برای شست‌‏وشوی مسیر، 180 باکس، 6تریلی تانکری برای پشتیبانی از سرویس‌های بهداشتی و 200 چشمه سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه 50 دوش حمام نیز برای موکب ها و محورهای ورودی شهر تعبیه شده است، ادامه داد: این دوشها بر خلاف سال‏های گذشته که برقی بود و مشکلاتی به همراه داشت، گازی هستند تا زائران پیاده با کمترین مشکل مواجه باشند.


یعقوبی از ارائه آموزشهای ایمنی، بهداشتی و فرهنگی به زائرین در ایستگاه های پذیرائی زائر و ایستگاه های زائر خبر داد و افزود: ۲۳ ایستگاه استقبال از زائرین به صورت مشارکتی و حمایتی و ۱۳ مرکز اسکان توسط شهرداری با ظرفیت ۵ هزار نفر برای زائران پیاده آماده شده است که در همگی آنها ماموران آتش نشانی و متخصص هایی از دانشگاه علوم پزشکی حضور خواهند داشت که آموزش های لازم را به زائرین ارائه کنند.


معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: خودروهای آتش نشانی در 6 محور ورودی شهر حضور خواهند داشت و علاوه بر آن 25 دستگاه خودرو و موتور آتش نشانی در محل های عزاداری به ارائه خدمت می پردازند.


وی در خصوص ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در محورهای منتهی به حرم مطهر در تعطیلات پایان ماه صفر هم اظهار کرد: از شب رحلت رسول اکرم (ص) تا روز شهادت امام رضا(ع) ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی را خواهیم داشت.


یعقوبی به سایر خدمات حوزه حمل و نقل هم اشاره کرد و گفت: تاکنون 160 دستگاه تاکسی صلواتی برای خدمت به زائران حرم مطهر در سطح شهر اعلام آمادگی کرده‌اند، 1800 دستگاه تاکسی شبکه بیسیم و 160 دستگاه ون در محورهای اطراف حرم نیز خدمترسانی خواهند داشت، 100 بازرس با 16 خودروی بازرسی هم به صورت شبانه روزی فعالیت خواهند داشت.


قائم مقام ستاد مناسبت‏های شهرداری مشهد بیان کرد: در ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری هم افزایش ناوگان و کاهش سرفاصله زمانی را در برنامه داریم، علاوه بر این با پلیس راه نیز هماهنگ شده است که 100دستگاه اتوبوس و 100 ون تاکسی درون شهری نیز به منظور خدمات رسانی به زائران پیاده در داخل استان به زائران عزیز خدمات رسانی کنند.


وی در خصوص برنامههای فرهنگی دهه پایانی ماه صفر تصریح کرد: طرح «شهروند مهمان نواز حریم رضوی» در قالب 33 عنوان خدمت فعال است تا شهروندان داوطلب ضمن ثبت نام بتوانند به صورت داوطلبانه به زائرین عزیز خدمت رسانی کنند. علاوه بر این، 50 غرفه و 2 سوله نیز برای ارائه خدمات به زائرین مهیا شده است.


معاون خدمات شهری شهرداری مشهد به راه های ارتباطی زائرین اشاره کرد و افزود: مرکز ارتباطات مردمی 137 به صورت 24 ساعته در خدمت زائران و شهروندان خواهد بود، همچنین ربات تلگرامی، سامانه 1000181، شماره تماس 3135 و سایت « mashhadisho.com» از جمله راههای ارتباطی برای ثبت نام داوطلبانه ارائه خدمات شهروندان است.


یعقوبی درباره طرح «مشهد، شهر یادگیرنده» و نذر آموزشی در این ایام هم خاطرنشان کرد: در همین راستا استقرار کتابخانه های سیار، امانت کتاب و خوانش آن برای افراد با سواد کمتر از دیگر برنامه های فرهنگی در موکب ها و محل پذیرایی زائرین است.


وی با تاکید بر اینکه امسال سعی کرده ایم از ظرفیت هیات ها بیشتر از سال های قبل کمک بگیریم، ادامه داد: بیش از ۲۵۰ جایگاه برای نصب پرده اطلاع رسانی هیات های سطح شهر ایجاد شده و در صورت نیاز افزایش پیدا می‌کند. همچنین 500 جایگاه برای هیات ها در نظر گرفته شده است که پس از تائید فرمانداری در اختیارشان قرار خواهد گرفت.


معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد آمادگی کامل برای خدمترسانی را دارد، گفت: 23 مرکز استقبال از زائر به صورت حمایتی در نظر گرفته شده است که با کمک مردم و حمایت شهرداری ارائه خدمت خواهند کرد. در خصوص اسکان هم 13 مرکز اسکان اضطراری آماده خدمت رسانی هستند.


قائم مقام ستاد مناسبت های شهرداری مشهد با عنوان اینکه 500 هزار جلد کتابچه با اطلاعات کامل برای زائران در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در زمینه آگاه سازی نیز؛ 400 استرابورد، 100 بیلبورد، 3200 آویز ستونی، 61 المان شمسه با پارچه مشکی، 15 المان مخروطی، 350 پرچم شهری و نصب 18 مورد پرده های عظیم روی تقاطع ها انجام شده است.


وی به سایر برنامه های این دهه هم اشاره کرد و افزود: اجرای نمایش آئینی در تمام ایستگاه های استقبال از زائر و اجرای تئاتر «دعبل خزاعی» از دیگر برنامه های مناسبتی است.




نظرات کاربران