استقبال اساتید دانشگاه‌ها از پیاده‌روی اربعین

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از استقبال خوب اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها از پیاده‌روی اربعین خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، هفتاد و دومین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دستگاه‌های دانشگاهی کشور در ساختمان مرکزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.


حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی در هفتاد و دومین نشست شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، با اشاره به ایام پیاده‌روی اربعین گفت: بر اساس آمار اولیه‌ای که به دست آمده است حداقل چند صد هزار نفر از دانشجویان در این‌ مراسم حضور یافته‌اند و حتی آمار ۵۰۰ هزار نفری نیز دریافت شده است، اما برای دریافت آمار دقیق‌تر باید بیشتر صبر کرد.


وی به استقبال خوب اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها از پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و افزود: حضور اساتید دانشگاه‌ها در این مراسم نیز پر رنگ بوده و این فرصت بی‌نظیری است که امیدوار هستیم بتوانیم از آن بهره‌برداری کنیم.


معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه به میزان حضور دانشجویان در جشنواره‌های قرآنی دانشگاه‌ها نیز اشاره و اظهار کرد: امسال در مسابقات قرآن بخش دانشگاهی حدود ۲۶۰هزار دانشجو حضور داشته‌اند که در مقایسه با سال قبل ۳۰هزار نفر افزایش مشارکت کننده داشته‌ایم. این افزایش با وجود کاهش تعداد دانشجویان در سال جدید بوده است.


صالحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن نیز اشاره کرد و گفت: ارزیابی ما این است که بخش دانشگاهی نسبت به دوره‌های قبل تقریباً جزء منظم‌ترین دوره‌های برگزاری بوده و دلایل عمده‌ای در رسیدن به این موفقیت نقش داشته است که یکی از آنها همدلی بین اعضا و در ادامه ورود جدی رئیس دانشگاه فرهنگیان بوده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران