موج بازگشت زائران اربعین از مرز مهران فروکش کرد موج بازگشت زائران اربعین از مرز مهران فروکش کرد موج بازگشت زائران اربعین از مرز مهران فروکش کرد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
موج بازگشت زائران اربعین از مرز مهران فروکش کرد موج بازگشت زائران اربعین از مرز مهران فروکش کرد موج بازگشت زائران اربعین از مرز مهران فروکش کرد موج بازگشت زائران اربعین از مرز مهران فروکش کرد موج بازگشت زائران اربعین از مرز مهران فروکش کرد

موج بازگشت زائران اربعین از مرز مهران فروکش کرد

مرز مهران پس از حدود ۲۰ روز که با حجم بالای تردد زائران اربعین حسینی مواجه بوده این موج از عصر دیروز فروکش کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبرگزاری صدا وسیما؛ این در حالی است که موج بازگشت زائران حسینی از کربلا که طی سه روز گذشته روند افزایشی داشت و روز گذشته به اوج خود رسیده بود، اما از عصر دیروز  بسیاری از گیت‌های ورودی به کشور در پایانه مرزی مهران خلوت‌تر شده است و زائران به صورت روان و منظم در حال ورود به کشور هستند.


در همین حال نیرو‌های مرزبانی و یگان‌های مستقر انتظامی در پایانه مرزی مهران همچنان مثل روز‌های گذشته به فعالیت‌های شبانه‌روزی خود ادامه می‌دهند و همین امر موجب روان سازی بیشتر ورود زائران به کشور شده است.


در حال حاضر بیشتر زائران برگشتی از عراق اتباع کشور‌های خارجی به ویژه جمهوری آذربایجان و پاکستان  هستند که به صورت کاروانی راهی کربلا شده و پس از برگزاری مراسم اربعین به کشور‌های متبوع خود باز می‌گردند.


بر همین اساس و طبق اعلام ستاد اربعین مهران  تاکنون بیش از چهار هزار زائر خارجی از مرز مهران وارد ایران شده‌اند که همین امر به صورت موردی ورودی‌های پایانه مرزی مهران را دقایقی شلوغ می‌کند، اما پس از انجام تشریفات قانونی مربوطه وضعیت پایانه به حالت عادی بر می‌گردد.


بسیاری از موکب‌های مستقر در پایانه مرزی مهران نیز به دلیل کاهش جمعیت ورودی به کشور جمع‌آوری شده است و تنها تعداد محدودی از آن‌ها اقدام به ارایه خدمات پذیرایی مواد غذایی به زائران می‌کنند، اما در عین حال تمامی موکب‌های خدمات‌رسان درمانی، بهداشتی و رفاهی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.


ثبت ورود حدود ۳۰۰ هزار زائر از دیروز در مرز مهران


رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز مهران با بیان اینکه در روز اربعین حسینی ۲۱۴ هزار و ۹۵۳ نفر از زائران در مرز مهران تردد کردند، گفت: از بامداد یکشنبه نیز بیش از ۸۰ هزار نفر از طریق این پایانه وارد کشور شده‌اند.


احمد کرمی اظهار داشت: ازمجموع تردد‌های فوق بیش از چهار هزار نفر را اتباع خارجی شامل می‌شود.


وی افزود: روز یکشنبه  ۲ هزار و ۱۴۰ نفر از مرز مهران خارج و ۲۰۷ هزار و ۵۱ نفر وارد شدند.


کرمی ادامه داد: همچنین روز گذشته خروج ۷۰۷ و ورود پنج هزار و ۵۵ نفر زائر خارجی در مرز مهران ثبت شده است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر تردد به آرامی و با نظم کامل در جریان است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در یکی دو روز آینده حجم تردد به میزان معمول برسد و زائران اربعین به طور کامل به کشور بازگردند.


حجم ترافیکی درمحور مهران ایلام نیز به شدت کاهش یافته ومحدودیت های ترافیکی در این محور برداشته شد


بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.


شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودرو‌های شخصی، کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی و خودرو‌های حامل زائران عتبات عالیات است.


در اربعین ۹۸ بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند که معادل بیش از ۶۰ درصد تردد زائران از مرز‌های چهارگانه بود.




نظرات کاربران