خدمات درمانی به زائران اربعین در مصلای قدس قم ادامه می‌یابد خدمات درمانی به زائران اربعین در مصلای قدس قم ادامه می‌یابد خدمات درمانی به زائران اربعین در مصلای قدس قم ادامه می‌یابد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خدمات درمانی به زائران اربعین در مصلای قدس قم ادامه می‌یابد خدمات درمانی به زائران اربعین در مصلای قدس قم ادامه می‌یابد خدمات درمانی به زائران اربعین در مصلای قدس قم ادامه می‌یابد خدمات درمانی به زائران اربعین در مصلای قدس قم ادامه می‌یابد خدمات درمانی به زائران اربعین در مصلای قدس قم ادامه می‌یابد

خدمات درمانی به زائران اربعین در مصلای قدس قم ادامه می‌یابد

معاون عملیات مرکز حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی در مصلای قدس قم تا پنجم ماه ربیع الاول ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی فراهانی اظهار داشت: هم اکنون قرارگاه اربعین مستقر در مصلای قدس با فعالیت شبانه روزی ۱۵ پزشک، پرستار و پیراپزشک، میزبان خیل عظیمی از زائران حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است که درمسیر برگشت به شهرهای خود هستند.


وی گفت: از آغاز فعالیت قرارگاه اربعین قم تا بیست و هفتم مهرماه ، ۸۵ هزار و ۸۰۳ زائر به این قرارگاه مراجعه و هفت هزار و ۷۶۰ تن نیز از خدمات درمانی آن استفاده کردند. 


وی افزود: در مجموع ۱۷ تن نیز با توجه به شرایط خاص و نیاز به بررسی بیشتر توسط پرسنل و آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل شدند و یک زن ۶۰ساله از اتباع پاکستانی که به علت مشکل قلبی به بیمارستان کامکار منتقل شده بود، فوت کرد.


فراهانی بیان داشت: بیشترین مراجعه زائران قرارگاه اربعین مربوط به اتباع پاکستانی است که ۴۲ هزار و ۱۹۸ تن بوده است.


وی افزود: همچنین ۴۱ هزار و ۴۹۴ زائر ایرانی، یکهزار و ۶۳۲ زائر آذربایجانی و افغانستانی و ۳۵۴ زائر هندی از خدمات قرارگاه مذکور بهره بردند.


فراهانی ادامه داد: ۱۴۵ تبعه ترکیه، ۱۰ عراقی، ۴ روسی، ۳ سوئدی، ۲ آمریکایی و ۲ تایلندی و اتریشی نیز از دیگر مراجعان به این قرارگاه بودند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: اورژانس ۱۱۵ قم در کنار انجام فعالیت های سنگین و پرکار روازنه در سطح شهر و جاده های استان از شروع فعالیت قرارگاه اربعین با استقرار نیرو و آمبولانس به طور شبانه‌روزی در مصلای قدس حضور داشته و علاوه بر مشارکت در درمان سرپایی نیازمندان در کنار کادر درمانی، آمادگی انتقال بیماران بدحال به بیمارستان را دارد.


وی گفت: همچنین واحد داروخانه در قرارگاه اربعین که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خیران به طور شبانه روزی درحال ارائه خدمت می‌باشد نیز تاکنون سه میلیارد و ۷۸۰ ریال دارو دراختیار زائران قرارداده است.


قرارگاه مردمی اربعین از روز پنجم ماه صفر با حضور ۲ هزار خادم و ۱۶۰ پزشک و پرستار در مصلای قدس قم راه‌اندازی شده و تا روز پنجم ماه ربیع‌الاول به ارائه خدمات گوناگون به زائران اربعین می‌پردازد.


| شناسه مطلب: 98140




اربعین قم موکب



مطالب مرتبط

نظرات کاربران