کارنامه فعالیت‌های قرآنی پیاده‌روی اربعین در یک نگاه کارنامه فعالیت‌های قرآنی پیاده‌روی اربعین در یک نگاه کارنامه فعالیت‌های قرآنی پیاده‌روی اربعین در یک نگاه بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کارنامه فعالیت‌های قرآنی پیاده‌روی اربعین در یک نگاه کارنامه فعالیت‌های قرآنی پیاده‌روی اربعین در یک نگاه کارنامه فعالیت‌های قرآنی پیاده‌روی اربعین در یک نگاه کارنامه فعالیت‌های قرآنی پیاده‌روی اربعین در یک نگاه کارنامه فعالیت‌های قرآنی پیاده‌روی اربعین در یک نگاه

کارنامه فعالیت‌های قرآنی پیاده‌روی اربعین در یک نگاه

امسال در ایام اربعین شاهد برنامه‌های مختلف قرآنی در پیاده‌روی به سوی حرم امام حسین(ع) در عراق بودیم که این برنامه‌ها با همکاری و برنامه‌ریزی گروه‌هایی از ایران و عراق اجرا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج از ایکنا؛ حشد الشعبی، دارالقرآن بانوان آستان علوی و مرکز حفظ، قرائت و تفسیر قرآن «نور الزهرا(س)» در اربعین امسال فعالیت‌های قرآنی گوناگونی را انجام دادند که جالب توجه بود. سرکنسولگری ایران در کربلا هم در این فعالیت‌ها همکاری‌هایی داشت.


میرمسعود حسینیان، سرکنسول ایران در کربلا، در گفت‌وگو با ایکنا از برگزاری برنامه‌های قرآنی طی اربعین ۹۸ با روندی رو به پیشرفت نسبت به سال‌های گذشته یاد کرد و گفت: ختم قرآن، قرائت روزانه و مسابقات قرآنی از جمله این فعالیت‌ها بوده است. امسال فعالیت‌های مختلفی اعم از قرآنی و فرهنگی در ایام اربعین به اجرا درآمد که از آن جمله می‌توان به برپایی جلسات قرآن اشاره کرد.


حسینیان تصریح کرد: مسابقات قرآن به همین مناسبت در مواکبی، که میزبان زائران در عراق بودند، برگزار شد. نشست‌های قرآنی را می‌توان از دیگر برنامه‌ها برشمرد.


به گفته حسینیان، قرآن طی سال‌های جاری جایگاه مطلوبی را در میان مواکبی، که در عراق برپا می‌شود، پیدا کرده است. قرائت روزانه و تقدیم ختم قرآن به امام حسین(ع) از دیگر برنامه‌ها در ایام اربعین بوده است.


وی اظهار کرد: در کنار این فعالیت‌ها، برنامه فرهنگی نیز داشتیم و امسال برنامه‌های قرآنی در زمینه‌های مختلف با روند بهتری نسبت به سال‌های گذشته اجرا شد.


در همین راستا ۱۰ استراحتگاه قرآنی نیز به کوشش دارالقرآن بانوان آستان علوی برای بانوانی، که در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده بودند، در صحن حضرت زهرا(س) و بخش‌های مختلف حرم مطهر امام علی (ع) واقع در نجف برپا شده بود. دارالقرآن آستان علوی برای هشتمین سال، طرح تصحیح قرائت سوره فاتحه و سوره‌های کوتاه قرآن را به مناسبت اربعین حسینی و با برپایی ۲۵۰ استراحتگاه قرآنی در ۱۴ استان این کشور اجرا کرد.


حضور کاروان «نور» از ایران در شهرهای مختلف نجف، کربلا، کاظمین و سامرا از دیگر رویدادهای قرآنی اربعین امسال عراق بود و از سوی دیگر بخش قرآن کریم حشدالشعبی عراق با برپایی موکب‌هایی در مسیر نجف ـ کربلا، اقدام به برگزاری برنامه‌های قرآنی مختلفی از جمله تصحیح قرائت سوره حمد، تلاوت یک صفحه از قرآن و اهدای ثواب آن به روح شهدا و تقدیم ختم قرآن به زائران کربلا کرد.


برگزاری سخنرانی مذهبی و جشنواره‌های قرآنی از دیگر برنامه‌هایی بود که برای زائران اربعین در عراق برگزار شد. مرکز حفظ، قرائت و تفسیر قرآن «نور الزهرا(س)» وابسته به حشد الشعبی نیز بانوانی را به موکب‌ها اعزام کرده بود که خدمات قرآنی متنوعی را ارائه می‌کردند.


دارالقرآن کریم وابسته به آستان حسینی شعبه استان ذی قار نیز در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین حسینی، ایستگاه‌ قرآنی ویژه کودکان را با هدف آموزش شیوه قرائت صحیح قرآن برپا کرد.


به گفته احمد الشامی، هماهنگ‌کننده امور شعبه مذکور و عضو کمیته برنامه‌ریزی ایستگاه‌های قرآنی، دانشجویان و کارکنان طرح هزار حافظ در عراق با برپایی ایستگاه قرآنی ویژه کودکان در مسیر پیاده‌روی اربعین، برنامه‌ای را با هدف آموزش شیوه قرائت صحیح سوره‌های کوچک قرآن اجرا کردند.


| شناسه مطلب: 98142




اربعین حسینی قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران