آمار نهایی زائران ایرانی اربعین؛ ۳ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۴ نفر آمار نهایی زائران ایرانی اربعین؛ ۳ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۴ نفر آمار نهایی زائران ایرانی اربعین؛ ۳ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۴ نفر بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
آمار نهایی زائران ایرانی اربعین؛ ۳ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۴ نفر آمار نهایی زائران ایرانی اربعین؛ ۳ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۴ نفر آمار نهایی زائران ایرانی اربعین؛ ۳ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۴ نفر آمار نهایی زائران ایرانی اربعین؛ ۳ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۴ نفر آمار نهایی زائران ایرانی اربعین؛ ۳ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۴ نفر

آمار نهایی زائران ایرانی اربعین؛ ۳ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۴ نفر

رئیس سازمان حج و زیارت آمار نهایی زائران ایرانی اربعین را که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند و از ابتدای ماه صفر به پیاده‌روی اربعین مشرف شدند سه میلیون و ۶۶ هزار و ۳۴ نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت، اظهار کرد: طی ایام اربعین امسال(از ابتدای ماه صفر تا کنون) سه میلیون و ۶۶ هزار و ۳۴ زائر از کشورمان عازم مراسم اربعین حسینی در عراق شدند.


رشد حدود ۵۰ درصدی زائران اربعین امسال


رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: امسال جمعیت زائران کشورمان در مراسم اربعین نسبت به سال قبل که بیش از دو میلیون نفر بودند، ۵۰ درصد رشد دارد.


وی افزود: از کل ثبت‌نامی‌ها در سامانه سماح دو میلیون و ۴۶ هزار و ۵۴۹ نفر مرد و یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۳۸۵ نفر زن بودند. بیشترین زائر ثبت‌نامی امسال از استان تهران به تعداد ۵۴۴ هزار و ۶۷۸ نفر معادل ۱۷ درصد کل ثبت نامی ها بود .


رشیدیان اظهار کرد: خوزستان با ۳۴۰ هزار و ۵۸۵ نفر حدود ۱۰,۵ درصد و اصفهان با ۲۶۸ هزار و ۹۹۶ نفر معادل هشت درصد بعد از تهران بیشترین ثبت‌نامی‌های سامانه سماح را برای این سفرمعنوی به خود اختصاص دادند.


وی با بیان اینکه تا دیشب دو میلیون و ۸۳۰ هزار نفر از زائران به کشور بازگشته‌اند، گفت: با این حال سازمان حج و زیارت خدمات خود به زوار اربعین را طی چند روز آتی نیز تا بازگشت کامل آن‌ها ادامه می‌دهد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران