سامانه سماح در تصمیم‌گیری‌های مسئولان بسیار مؤثر واقع شد

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آمار به‌دست آماده از طریق سامانه سماح در اربعین حسینی این سامانه را در تصمیم‌گیری‌های مسئولان و کمیته‌های چهارده‌گانه اربعین بسیار مؤثر دانست و بر تقویت آن تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلا معلا، آقای علی‌رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در همایش تجلیل از خادمان و فعالان اربعین 98 که در کربلای معلا برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که به ما این توفیق را عنایت کرد تا در این موقعیت، زمان و مکان مقدس برای هدفی بزرگ و نهضت عاشورا و حرکت اربعین برای خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدماتی را ارائه کنیم.


وی افزود: از حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده محترم ولی‌فقیه در امور حج و زیارت که ایام اربعین حسینی در عتبات حضور یافتند، تشکر می‌کنیم، حضور و حرکتشان در اربعین بسیار تأثیر مثبت و مناسب داشت، این حرکت یک نوآوری به شمار می‌آید که موضوعات را از نزدیک پیگیری کردند و بر حسن انجام امور نظارت دقیق داشتند که این حرکت بی‌نظیر بود.


رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در ادامه از سایر همکارانش در سازمان حج، شرکت خدماتی زیارتی شمسا و بعثه مقام معظم رهبری تقدیر کرد و افزود: حرکت اربعین حرکت بسیار بزرگی است، ظرفیت‌های عظیمی در اربعین وجود دارد، زیرا اربعین بزرگ‌ترین همایش انسان‌های مؤمن است.


وی یادآور شد: همچنین از ملت، مراجع تقلید، مسئولان عتبه مقدسه، دولت و مسئولان امنیتی عراق به خاطر خدماتی که به زائران اربعین داشتند، تشکر می‌کنیم. امسال آمار زائران ایرانی در اربعین بیش از 50 درصد افزایش داشت و این حضور با شور و شعور زائران ایرانی نشان از بالا بودن فهم و عرفان و شناخت ملت ما از حرکت اباعبدالله الحسین (ع) است.


رشیدیان خاطرنشان کرد: امسال سامانه سماح در تصمیم‌گیری‌های بسیار مؤثر واقع شد، همه‌کسانی که در کمیته‌های چهارده‌گانه فعالیت می‌کردند اطلاعات مبنای و پایه‌ای خود را از طریق این سامانه به دست می‌آورند.


وی یادآور شد: همکاران ما که در عتبات حضور داشتند، تلاش کردند با تمرکز، اطلاعات آماری را به‌صورت روزانه به مسئولان مربوطه اطلاع‌رسانی کنند که این اطلاع‌رسانی سبب هماهنگی و همدلی بیشتر برای انجام کارهای اجرایی شد.


رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مردمی، راهبرد اساسی در موضوع اربعین است، اربعین نباید دولتی شود همان‌گونه که مردمی است باید به همین شکل باقی بماند، اما مسئولان وظیفه‌دارند بسترها و زمینه‌های لازم را برای بهره‌گیری ظرفیت‌های مردمی فراهم کنند و این راه در سال‌های آینده کامل‌تر خواهد شد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران