سامانه سماح در تصمیم‌گیری‌های مسئولان بسیار مؤثر واقع شد سامانه سماح در تصمیم‌گیری‌های مسئولان بسیار مؤثر واقع شد سامانه سماح در تصمیم‌گیری‌های مسئولان بسیار مؤثر واقع شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سامانه سماح در تصمیم‌گیری‌های مسئولان بسیار مؤثر واقع شد سامانه سماح در تصمیم‌گیری‌های مسئولان بسیار مؤثر واقع شد سامانه سماح در تصمیم‌گیری‌های مسئولان بسیار مؤثر واقع شد سامانه سماح در تصمیم‌گیری‌های مسئولان بسیار مؤثر واقع شد سامانه سماح در تصمیم‌گیری‌های مسئولان بسیار مؤثر واقع شد

سامانه سماح در تصمیم‌گیری‌های مسئولان بسیار مؤثر واقع شد

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آمار به‌دست آماده از طریق سامانه سماح در اربعین حسینی این سامانه را در تصمیم‌گیری‌های مسئولان و کمیته‌های چهارده‌گانه اربعین بسیار مؤثر دانست و بر تقویت آن تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلا معلا، آقای علی‌رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در همایش تجلیل از خادمان و فعالان اربعین 98 که در کربلای معلا برگزار شد، گفت: خدا را شاکریم که به ما این توفیق را عنایت کرد تا در این موقعیت، زمان و مکان مقدس برای هدفی بزرگ و نهضت عاشورا و حرکت اربعین برای خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدماتی را ارائه کنیم.


وی افزود: از حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده محترم ولی‌فقیه در امور حج و زیارت که ایام اربعین حسینی در عتبات حضور یافتند، تشکر می‌کنیم، حضور و حرکتشان در اربعین بسیار تأثیر مثبت و مناسب داشت، این حرکت یک نوآوری به شمار می‌آید که موضوعات را از نزدیک پیگیری کردند و بر حسن انجام امور نظارت دقیق داشتند که این حرکت بی‌نظیر بود.


رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در ادامه از سایر همکارانش در سازمان حج، شرکت خدماتی زیارتی شمسا و بعثه مقام معظم رهبری تقدیر کرد و افزود: حرکت اربعین حرکت بسیار بزرگی است، ظرفیت‌های عظیمی در اربعین وجود دارد، زیرا اربعین بزرگ‌ترین همایش انسان‌های مؤمن است.


وی یادآور شد: همچنین از ملت، مراجع تقلید، مسئولان عتبه مقدسه، دولت و مسئولان امنیتی عراق به خاطر خدماتی که به زائران اربعین داشتند، تشکر می‌کنیم. امسال آمار زائران ایرانی در اربعین بیش از 50 درصد افزایش داشت و این حضور با شور و شعور زائران ایرانی نشان از بالا بودن فهم و عرفان و شناخت ملت ما از حرکت اباعبدالله الحسین (ع) است.


رشیدیان خاطرنشان کرد: امسال سامانه سماح در تصمیم‌گیری‌های بسیار مؤثر واقع شد، همه‌کسانی که در کمیته‌های چهارده‌گانه فعالیت می‌کردند اطلاعات مبنای و پایه‌ای خود را از طریق این سامانه به دست می‌آورند.


وی یادآور شد: همکاران ما که در عتبات حضور داشتند، تلاش کردند با تمرکز، اطلاعات آماری را به‌صورت روزانه به مسئولان مربوطه اطلاع‌رسانی کنند که این اطلاع‌رسانی سبب هماهنگی و همدلی بیشتر برای انجام کارهای اجرایی شد.


رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های مردمی، راهبرد اساسی در موضوع اربعین است، اربعین نباید دولتی شود همان‌گونه که مردمی است باید به همین شکل باقی بماند، اما مسئولان وظیفه‌دارند بسترها و زمینه‌های لازم را برای بهره‌گیری ظرفیت‌های مردمی فراهم کنند و این راه در سال‌های آینده کامل‌تر خواهد شد.


 




نظرات کاربران