«حب الحسین یجمعنا» یک حرکت فرهنگی است «حب الحسین یجمعنا» یک حرکت فرهنگی است «حب الحسین یجمعنا» یک حرکت فرهنگی است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
«حب الحسین یجمعنا» یک حرکت فرهنگی است «حب الحسین یجمعنا» یک حرکت فرهنگی است «حب الحسین یجمعنا» یک حرکت فرهنگی است «حب الحسین یجمعنا» یک حرکت فرهنگی است «حب الحسین یجمعنا» یک حرکت فرهنگی است

«حب الحسین یجمعنا» یک حرکت فرهنگی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: «حب الحسین یجمعنا» یک شعار نیست؛ بلکه در واقع یک شعور، حرکت فرهنگی و یک گفتمان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی، امروز، ۲۹ مهرماه در جمع طلاب در رابطه با شکستن حصر رسانه‌ای اربعین و ترند یک جهان شدن پیام «حب الحسین یجمعنا»، اظهار کرد: اربعین امروز در جهان اسلام به یک نماد قدرت و اقتدار تبدیل شده است و روح اربعین و محور جاذبه حرکت امام حسین(ع) است.


وی ادامه داد: امام حسین(ع) مغناطیس دلهاست که حوزه مغناطیسی و جاذبه‌اش آنقدر گسترده است که بعد از گذشت قرنها هم چنان پیرو و یاور جذب می‌کند و این نشان‌دهنده عظمت امام حسین(ع) و جایگاه او در عالم هستی و در نگاه دین مبین اسلام است.


یعقوبی افزود: «حب الحسین یجمعنا» یک شعار نیست؛ بلکه در واقع یک شعور، یک حرکت فرهنگی و یک گفتمان است.


نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: مردم چه مسلمان و غیر مسلمان امروز عاشقانه پروانه وار به دور شمع وجود امام حسین (ع) جمع می‌شوند که هیچ مرز و بوم و قوم و فرقه خاصی را نمی‌شناسد.


امام جمعه بجنورد اظهار کرد: ادیان گوناگون به شعار «حب الحسین یجمعنا» پیوستند و این یک معجزه قرن و نویدی برای آینده‌ای بهتر و روشنتر است.


یعقوبی با اشاره به اینکه حرکت اربعین بیان کننده این است که جهان اسلام به سمت امت سازی پیش می‌رود، اضافه کرد: امید است این امت نمونه و الگو باشد و بشریت را از بی دینی و سکولاراندیشی رهایی بخشد و به فطرت نخستین که توحید است بازگرداند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران