کمیته فناوری به ساختار ستاد مرکزی اربعین اضافه می‌شود کمیته فناوری به ساختار ستاد مرکزی اربعین اضافه می‌شود کمیته فناوری به ساختار ستاد مرکزی اربعین اضافه می‌شود بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کمیته فناوری به ساختار ستاد مرکزی اربعین اضافه می‌شود کمیته فناوری به ساختار ستاد مرکزی اربعین اضافه می‌شود کمیته فناوری به ساختار ستاد مرکزی اربعین اضافه می‌شود کمیته فناوری به ساختار ستاد مرکزی اربعین اضافه می‌شود کمیته فناوری به ساختار ستاد مرکزی اربعین اضافه می‌شود

کمیته فناوری به ساختار ستاد مرکزی اربعین اضافه می‌شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی از پایان موفق عملیات اربعین ۹۸ بدون هیچگونه مشکل امنیتی خبر داد و گفت: در این مراسم ۱۰ هزار موکب عراقی و ۲۵۰۷ موکب ایرانی به مردم خدمت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی، امروز چهارشنبه(اول آبان ماه) در جلسه این ستاد گزارش جمع‌بندی مراسم اربعین ۹۸ را اعلام کرد.


وی ضمن تشکر از همه افرادی که در برگزاری این مراسم نقش داشته‌اند، گفت: بالاترین مدال کسب افتخار خادم الحسین(ع) بودن است که امیدوارم نصیب همه تلاشگران این عرصه شده باشد.


ذوالفقاری اعلام کرد: عملیات اربعین ۹۸ با حضور بیش از سه و نیم میلیون زائر ایرانی با موفقیت انجام گرفت و امروز رسماً پایان عملیات اربعین امسال را اعلام می‌کنیم. البته مسئولان و نهادهای مختلف طبق روال به وظایف خود در این حوزه ادامه خواهندداد.


موکب‌داران تا پایان ماه صفر می‌توانند خدمت‌رسانی کنند


وی افزود: موکب‌دارانی که علاقه‌مند به تداوم خدمات خود تا پایان ماه صفر هستند همچنان می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند و ما نیز از این اقدام استقبال می‌کنیم.


رئیس ستاد مرکزی اربعین ارائه خدمات موکب‌داران، وضعیت خدمات بهداشتی و حمل و نقل را خوب ارزیابی کرد و گفت: در داخل خاک کشور با رضایت بالای مردم از خدمات مواجه شدیم، در داخل خاک عراق نیز مردم و دولت عراق تمام توان خود را برای ارائه بهترین خدمات بکار بردند.


وی با اشاره به بازگشایی مرز خسروی به روی زائران اربعین، گفت: امسال هیچ گونه مشکل امنیتی در ایران و عراق نداشتیم و با حضور موکب‌داران ایرانی در عراق تلاش شد باری از دوش میزبان اصلی مراسم که مردم عراق هستند برداشته شود.


فعالیت ۱۰ هزار موکب عراقی ۲۵۰۷ موکب ایرانی


ذوالفقاری افزود: امسال دو هزار و ۵۰۷ موکب ایرانی در عراق به ارائه خدمات پرداختند و مردم عراق نیز با برپایی ۱۰ هزار موکب به زائران خدمت کردند. ۳۷ درصد زائران ایرانی خانم و ۶۳ درصد آن‌ها آقا بودند و دو میلیون گذرنامه و برگ تردد برای زائران صادر شد که دو برابر سال گذشته بود.


وی از اسکان ۲۴ میلیون نفر شب در مرزهای داخلی کشور سخن گفت و اضافه کرد: موکب‌داران ایرانی ۱۲۲ میلیون وعده غذایی به مردم ارائه کردند و امسال رضایت‌‌مندی زائران از خدمات بیش‌تر از سال‌های گذشته بود.


رئیس ستاد مرکزی اربعین در بخش پایانی سخنان خود به تشریح اقداماتی که باید برای برگزاری بهتر اربعین سال آینده صورت گیرد، پرداخت و گفت: آنچه باید انجام شود فعال کردن شورای راهبردی اربعین بعد از ماه صفر است. همچنین ارزیابی دقیق و آسیب‌شناسی‌ها باید تا ۱۰ روز آینده توسط کمیته‌های مختلف صورت گیرد و ساختار کمیته‌ها نیز باید تغییر و اصلاح شود.  کمیته فناوری به ساختار ستاد مرکزی اربعین اضافه می‌شود


وی همچنین به نقش مهم فناوری‌ و تکنولوژی‌های نوین در مدیریت سفر اربعین اشاره و اعلام کرد: باید کمیته فناوری به ساختار ستاد مرکزی اربعین اضافه شود به خصوص اینکه امسال با گلایه‌هایی در حوزه ارتباطات، تلفن همراه و اینترنت مواجه بودیم که این کمیته باید نسبت به بررسی و رفع آن‌ها اقدام کند.


ذوالفقاری تصریح کرد: باید کار حوزه‌های زیرساختی از هم اکنون شروع و بخش‌های مورد نیاز تکمیل شود. همچنین باید ستاد‌های استانی به عنوان محور فعالیت‌های اربعین تقویت شوند. ضرورت فرهنگ‌سازی زیارت و اقامت کوتاه مدت از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.


وی در پایان گفت: با توجه به روند برگزاری مراسم اربعین و ضرورت مدیریت این مراسم در حوزه ساختاری باید بودجه لازم برای اقدامات زیرساختی تأمین شود و امیدواریم دولت در آستانه تهیه بودجه سال ۹۹ به این مسئله عنایت داشته باشد.




نظرات کاربران