اربعین 98 بسیار موفقیت‌آمیز برگزار شد اربعین 98 بسیار موفقیت‌آمیز برگزار شد اربعین 98 بسیار موفقیت‌آمیز برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اربعین 98 بسیار موفقیت‌آمیز برگزار شد اربعین 98 بسیار موفقیت‌آمیز برگزار شد اربعین 98 بسیار موفقیت‌آمیز برگزار شد اربعین 98 بسیار موفقیت‌آمیز برگزار شد اربعین 98 بسیار موفقیت‌آمیز برگزار شد

اربعین 98 بسیار موفقیت‌آمیز برگزار شد

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلا گفت: باوجوداینکه آمار زائران در اربعین امسال افزایش چشمگیری داشت؛ اما نقاط قوت زیادی را شاهد بودیم که این خود یک موفقیت بزرگی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، میر مسعود حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جلسه آسیب‌شناسی اربعین 98 در کربلای معلا گفت: علیرغم توطئه‌های دشمنان اربعین امسال به‌خوبی برگزار شد و حدود چهار میلیون زائر از جمهوری اسلامی ایران در مراسم باشکوه اربعین شرکت کردند که باید نقاط قوت آن تقویت و نقاط ضعف آن شناسایی و برای سال آینده برطرف شود.


وی افزود: در اربعین امسال باوجود تراکم جمعیت، اما ترافیک سیالی داشتیم و پیچیدگی خاصی وجود نداشت، خوشبختانه عوامل مثبت فراوان در اربعین 98 وجود داشت که می‌توان این نقاط را تقویت کرد.


سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلای معلا، مدیریت درست مردم در برگشت به ایران، استفاده از وسایل نقلیه شخصی برای سفر به مرزهای زمینی، افزایش و اشتیاق زائران برای نام‌نویسی در سامانه سماح را ازجمله نقاط مثبت اربعین امسال برشمرد.


وی همچنین مدیریت مشکلات از طریق سامانه سماح، دیدار موکب داران عراقی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، همکاری خوب نهادها ایرانی و عراقی، فعال شدن صداوسیما و طرح مشکلات از طریق رسانه ملی، همکاری خوب موکب احباب الرضا و ستاد اربعین آستان قدس رضوی، تولید مستند آسیب‌های اربعین و جمع‌آوری لوازم جامانده زائران و ساماندهی آن را از دیگر نکات مثبت اربعین امسال یاد کرد.


حسینیان همچنین با اشاره به ورود زود هنگام زائران در اربعین از رسانه ملی خواست در تبلیغات هیجانی برای حضور زائران بیشتر دقت کند تا زائران قبل از اعزام آموزش‌های لازم را آموخته باشند.


وی همچنین در خصوص مقایسه کردن زیرساخت‌های داخل خاک ایران با داخل خاک عراق را مقایسه شایسته‌ای ندانست و از مسئولان مربوطه خواست در این خصوص تجدیدنظر داشته باشند.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران