اسکان 750 هزار زائر در اربعین هر شب در مواکب ایرانی اسکان 750 هزار زائر در اربعین هر شب در مواکب ایرانی اسکان 750 هزار زائر در اربعین هر شب در مواکب ایرانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اسکان 750 هزار زائر در اربعین هر شب در مواکب ایرانی اسکان 750 هزار زائر در اربعین هر شب در مواکب ایرانی اسکان 750 هزار زائر در اربعین هر شب در مواکب ایرانی اسکان 750 هزار زائر در اربعین هر شب در مواکب ایرانی اسکان 750 هزار زائر در اربعین هر شب در مواکب ایرانی

اسکان 750 هزار زائر در اربعین هر شب در مواکب ایرانی

جانشین هماهنگ‌کننده مواکب اربعین کل کشور از اسکان 750 هزار زائر در ایام اربعین حسینی در هر شب در مواکب ایرانی در کربلای معلا خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، قاسم سراجان جانشین هماهنگ‌کننده مواکب اربعین کل کشور در جلسه آسیب‌شناسی اربعین 98 در کربلای معلا گفت: اربعین امسال بسیار منظم و بهتر از گذشته برگزار شد و برنامه‌های منظم و راحت‌تری داشتیم، برخی مشکلاتی وجود داشت اما با تلاش و همکاری همه همکاران و نهادهای فعال به‌راحتی برطرف شد که جای تقدیر و تشکر دارد.


وی افزود: زائران اربعینی امسال از اول صفر وارد عتبات شدند و کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین از 6 صفر، 20 درصد مواکب را فعال کرد که زمان آغاز فعالیت مواکب و خدمات را در ایام مختلف تغییر دادیم.


جانشین هماهنگ‌کننده مواکب اربعین کل کشور خاطرنشان کرد: به‌صورت متوسط هر شب حدود 750 هزار زائر را در مواکب اسکان دادیم که 35 درصد مواکب به بخش بانوان و 65 درصد اسکان مواکب به بخش آقایان اختصاص داشت و از 13 صفر همه مواکب در کربلا فعال شدند و امسال در صحن عقیله بنی‌هاشم، 25 هزار نفر اسکان یافتند.


وی یادآور شد: در اربعین 98 مواکب مشترک را دو برابر افزایش دادیم به‌گونه‌ای که مواکب از 15 موکب به 30 موکب افزایش یافت، همچنین سال گذشته 18 مدرسه از آموزش‌وپرورش کربلای معلا برای اسکان و خدمات مواکب در اختیار داشتیم که این آمار تا 33 مدرسه افزایش یافت و همکاری بسیار خوبی با ما داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.


سراجان بابیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات، گروه‌های بازرسی خود را در قالب گروه‌های هفت نفره برای بازرسی از مواکب اعزام کرده است، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده روزانه در هر وعده یک‌میلیون پرس غذا در میان زائران اربعین حسینی توزیع شد.


وی گفت: با توجه به حضور زائران پس از اربعین حسینی، دو موکب را از غروب اربعین فعال کردیم که این مواکب تا امروز فعالیتشان ادامه داشت.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران