هیچ میراثی بالاتر از ادب نیست هیچ میراثی بالاتر از ادب نیست هیچ میراثی بالاتر از ادب نیست بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هیچ میراثی بالاتر از ادب نیست هیچ میراثی بالاتر از ادب نیست هیچ میراثی بالاتر از ادب نیست هیچ میراثی بالاتر از ادب نیست هیچ میراثی بالاتر از ادب نیست

هیچ میراثی بالاتر از ادب نیست

حجت‌الاسلام بهجتی گفت: ادب بسیار اهمیت دارد و هیچ میراثی از ادب بالاتر نیست، فرزند ادب شده اگر فقیر هم باشد غنی می‌شود، اگر فرزند ادب شده نباشد روی گنج قارون هم باشد، فقیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین بهجتی، صبح روز پنجشنبه دوم آبان ماه در جمع زائران ایرانی در حرم حسینی به اهمیت و جایگاه ادب اشاره کرد و آن را مهم‌تر از زیارت دانست.


وی افزود: ادب بسیار اهمیت دارد و هیچ میراثی از ادب بالاتر نیست، فرزند ادب شده اگر فقیر هم باشد غنی می‌شود، اما اگر فرزند ادب شده نباشد روی گنج قارون هم باشد، فقیر می‌شود.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در شهر کربلا، تصریح کرد: ادب، انواع و اقسام مختلف دارد، ادب در برابر پیغمبر، ادب در برابر با امام معصوم (ع)، ادب در برابر قرآن، ادب در مسجد، ادب برای پدر و مادر، ادب در برابر معلم، ادب با دوست و در برابر خداوند هریک آداب خاص خود را دارد و باید همه این آداب را دانست و آن را رعایت کرد.


وی یادآور شد: متأسفانه برخی با خداوند تبارک‌وتعالی به‌خوبی حرف نمی‌زنند و وقتی حاجتی از خداوند دارند، طلبکارانه سخن می‌گویند که این هرگز در شان یک مؤمن و مسلمان نیست، خوب حرف نزدن نشانه بی‌ادب است.


حجت‌الاسلام بهجتی خاطرنشان کرد: خداوند تبارک‌وتعالی می‌فرماید، من اسمای حسنی دارم و با آن اسماء من را صدا بزنید، بنابراین باید برای حرف زدن با پروردگار متعال ادب را رعایت کنیم و این در همه حال و همه‌جا اهمیت دارد و مختص به زمان و مکان خاصی نیست.


وی افزود: کسی هم که به عتبات عالیات می‌آید و به دنبال زیارت حرم مطهر ائمه اطهار علیهم‌السلام است باید ادب را رعایت کند تا ادب مراعات نشود، حرم آمدن فایده‌ای ندارد، باید با آداب به زیارت برویم و به‌درستی با ائمه اطهار علیهم‌السلام و خداوند سخن بگوییم.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران