نجف اشرف آماده استقبال از زائران علوی شد

نجف اشرف و مرقد مطهر امیر مؤمنان علی (ع) در سالروز رحلت پیامبر اسلام محمد مصطفی (ص) و شهادت سبط بزرگوارش امام حسن مجتبی (ع) آماده استقبال از جمعیت میلیونی زائران علوی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، جمعیت میلیونی زائران برای اعلام بیعت مجدد با امیرمومنان حضرت علی (ع) و بزرگداشت رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در روز 28 صفر به شهر نجف اشرف سفر می‌کنند و از هم‌اینک این استان آماده استقبال از زائران علوی شده است.


هم‌زمان اغلب استان‌های جنوبی و مرکزی عراق که خاستگاه تاریخی شیعیان این کشور هستند به مناسبت سالروز حزن‌انگیز 28 صفر، روز شنبه و یکشنبه را تعطیل رسمی اعلام کرده‌اند.


هم‌اینک تمامی دستگاه‌های امنیتی و خدمات‌رسانی و تولیت مقدس علوی برای پذیرایی از زائران در 28 صفر به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.


با توجه به اینکه در 28 صفر، بیشترین گروه زائران از سمت کربلا هستند، دستگاه‌های امنیتی تدابیر امنیتی ویژه‌ای در طول جاده 75 کیلومتری کربلا به نجف که به راه «یاحسین (ع)» شهرت یافته، برای حفاظت از زائران ایجاد کرده‌اند.


به مناسبت آیین‌های حزن‌انگیز 28 صفر، میلیون‌ها زائر از داخل و خارج از عراق که بخش اعظم زائران خارجی را ایرانیان تشکیل می‌دهند برای بزرگداشت سالروز وفات پیامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و تجدید بیعت با امیرمومنان (ع) به نجف اشرف مشرف می‌شوند و بسیاری از مردم از مناطق اطراف با پای پیاده خود را به این شهر مقدس می‌رسانند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران