هیچگونه بیماری واگیر خطرناکی در بین زوار اربعین مشاهده نشد هیچگونه بیماری واگیر خطرناکی در بین زوار اربعین مشاهده نشد هیچگونه بیماری واگیر خطرناکی در بین زوار اربعین مشاهده نشد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
هیچگونه بیماری واگیر خطرناکی در بین زوار اربعین مشاهده نشد هیچگونه بیماری واگیر خطرناکی در بین زوار اربعین مشاهده نشد هیچگونه بیماری واگیر خطرناکی در بین زوار اربعین مشاهده نشد هیچگونه بیماری واگیر خطرناکی در بین زوار اربعین مشاهده نشد هیچگونه بیماری واگیر خطرناکی در بین زوار اربعین مشاهده نشد

هیچگونه بیماری واگیر خطرناکی در بین زوار اربعین مشاهده نشد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به ارائه بیش از دو میلیون خدمت پزشکی به زائرن اربعین، تأکید کرد: خوشبختانه هیچ‌گونه بیماری واگیر خطرناکی در بین زوار مشاهده نشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محمدتقی حلی‌ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه ارائه خدمات پزشکی این مجموعه در پیاده روی اربعین مورد رضایت مردم و مسئولان حاضر در عتبات عالیات قرار گرفت، گفت: بیش از دو میلیون خدمت درمانی در پایگاه‌های مختلف بهداشتی و درمانی به زائران ارائه شد.


حلی‌ساز بیان کرد: امسال آمار تصادفات رانندگی بالا بود، چنانکه نصف بیشتر تعداد فوتی‌ها ناشی از تصادف اتومبیل بود.


وی بیان کرد: خوشبختانه امسال بیماری واگیردار و خطرناکی در میان زوار مشاهده نشد، اگر چنین بیماری مشاهده می‌شد توسط همکاران وزارت بهداشت مورد پایش قرار می‌گرفت تا از ورود این بیماری به داخل ایران جلوگیری شود.


وی یادآور شد: درد‌های عضلانی، اسکلتی و سرماخوردگی عمده‌ترین بیماری‌هایی بود که زوار به دلیل آن‌ها به مراکز درمانگاهی پزشکی حج و زیارت مراجعه کرده و خدمات درمانی را دریافت می‌کردند.


رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت بیان کرد: علی‌رغم حضور میلیونی زائران در این راهپیمایی، خدمات ارائه شده مورد رضایت بود؛ اگرچه ضعف‌هایی نیز وجود داشت که در اسرع وقت با آسیب‌شناسی که انجام می‌دهیم باید این ضعف‌ها را برطرف کنیم.


وی افزود: خوشبختانه مراکز عراقی نیز هماهنگی‌ خوبی با کادر‌های درمانی ایران داشتند و در صورت نیاز نیز بیمارانی به این مراکز اعزام و خدمات مناسبی دریافت می‌کردند.




نظرات کاربران