تفاوت مؤمن و غیرمومن تفاوت مؤمن و غیرمومن تفاوت مؤمن و غیرمومن بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
تفاوت مؤمن و غیرمومن تفاوت مؤمن و غیرمومن تفاوت مؤمن و غیرمومن تفاوت مؤمن و غیرمومن تفاوت مؤمن و غیرمومن

تفاوت مؤمن و غیرمومن

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف در جمع زائران ایرانی چهار تفاوت مؤمن و غیر مؤمن را برشمرد وگفت: حقیقت ایمان را باید در فرد مؤمن واقعی مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف اشرف، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین کاردان مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در شهر نجف اشرف در سخنانی در جمع زائران ایرانی در مسجد عمران بن شاهین در حرم علوی گفت: برای شناخت و تفاوت مؤمن از غیرمؤمن، لازم است که راجع به مؤمن شناخت پیدا کنیم تا خود بتوانیم تفاوت بین مؤمن و غیر مؤمن را درک کنیم.


وی، معرفت توأم با تسلیم قلبى و خضوع و خشوع دل به خداوند متعال و رسول او و آموزه‌هایی را که به بشریت ارائه کرده‌اند تعریف ایمان عنوان کرد و گفت: ایمان یعنی باوری یا نیرویی معنوی که باعث می‌شود انسان با شجاعت و قدرت و صدق و اخلاص برای رضای خدا تلاش کند و در مسیر قرب الهی قرار بگیرد.


حجت‌الاسلام کاردان، ایمان را آرامش کامل به دور از هرگونه شک و شبهه‌ به انجام وظایف فردی و اجتماعی دانست و یادآور شد: فرد با ایمان از سرزنش هیچ سرزنش کننده‌ای هراس به خود راه نمی‌دهد و علامت ایمان این است که فرد مؤمن حتی از مرگ در این راه نگرانی ندارد و آن را شهادت در راه خدا می‌داند و از آن استقبال می‌کند.


وی تصریح کرد: حقیقت ایمان آن است که انسان خودش را در جبهه حق و تحت ولایت خداوند بداند و خلافت انسان کامل معصوم را بر خودش و جامعه بپذیرد و تحت فرماندهی ولی و خلیفه خدا در روی زمین، همیشه آماده نبرد بزرگ با دشمنان داخلی یعنی با نفس اماره و دشمنان خارجی و سلطه گران و ظالمان و کافران باشد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در شهر نجف اشرف خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم حقیقت ایمان را به‌درستی و مصداقی درک کنیم باید مؤمن حقیقی و ویژگی‌های آن را بررسی کنیم. چرا؟ چون ایمان یک نیروی معنوی بسیار قوی و در عین حال پیچیده است که بدون مطالعه در مظاهر آن، شناختنی نیست.


وی یادآور شد: ایمان نیرویی است که در مؤمن ظهور می‌کند و ما تا مؤمن را که ظرف ظهور ایمان است به‌درستی نشناسیم، نمی‌توانیم به این نیروی معنوی، شناخت عمیق پیدا کنیم. حقیقت ایمان را باید در فرد مؤمن واقعی مشاهده کنیم و نوع منش و تفکر و اخلاق انسان مؤمن است که این نیرو را معرفی می‌کند. 


حجت‌الاسلام کاردان، اعتقاد به خالق هستی، اعتقاد به وجود واسطه بین خدا و انسان (پیغمبر)، اعتقاد به وجود جانشین پیغمبر بعد از او که توسط خدا و پیغمبر تعیین می‌شود و اعتقاد به قیامت را چهار تفاوت مؤمن و غیر مؤمن برشمرد.


وی بابیان اینکه چهار دسته انسان وجود دارد، تصریح کرد: دسته اول دنیا و آخرت را طلب می‌کنند، دسته دوم، فقط دنبال دنیا هستند، دسته سوم نه دنیا را دارند و نه آخرت را و دسته چهارم نسبت به دنیا بی‌تفاوت هستند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران