سیره پیامبر اکرم (ص) نیکوترین الگو برای بشریت است سیره پیامبر اکرم (ص) نیکوترین الگو برای بشریت است سیره پیامبر اکرم (ص) نیکوترین الگو برای بشریت است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
سیره پیامبر اکرم (ص) نیکوترین الگو برای بشریت است سیره پیامبر اکرم (ص) نیکوترین الگو برای بشریت است سیره پیامبر اکرم (ص) نیکوترین الگو برای بشریت است سیره پیامبر اکرم (ص) نیکوترین الگو برای بشریت است سیره پیامبر اکرم (ص) نیکوترین الگو برای بشریت است

سیره پیامبر اکرم (ص) نیکوترین الگو برای بشریت است

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در شهر کربلای معلا گفت: قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) را به‌عنوان نیکوترین الگو براى بشریّت و سیره او را بهترین راه سعادت‌بخش معرفى کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین بهجتی صبح امروز در حرم حسینی در جمع زائران ایرانی بابیان اینکه قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) را به‌عنوان نیکوترین الگو براى بشریّت و سیره او را بهترین راه سعادت‌بخش معرفى کرده است، گفت: تنها راه خوشبختى دنیوى و اخروى انسان، در پیروى از سیره پیامبر اکرم (ص) است.


وی بابیان اینکه خداوند سبحان، ضمن مکلف کردن بشر به ایمان به پیامبر اکرم (ص)، احکام و مقرراتی نیز وضع کرد که در واقع شرح وظایف آنان نسبت به رسول اکرم است، افزود: اگر مؤمنان، خود را در مسیر هدایت آن حضرت قرار دادند، بدون تردید علاوه بر وظایف عام، وظایف خاص دیگرى نیز متوجه آنان مى‏شود که در آیات متعددى از قرآن کریم بدان اشاره شده است.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در شهر کربلای معلا تصریح کرد: همه مردم باید نسبت به پیشوایان الهى، به‌ویژه پیامبر اکرم (ص) اطاعت مطلق داشته و اوامر و نواهى آن حضرت را چه در حوزه امور اجتماعى و چه فردى، بدون چون و چرا بپذیرند و اطاعت کنند.


وی یادآور شد: قرآن کریم، در آیات متعدّدى به این مسئله اشاره کرده و در برخى آیات، با مخاطب قرار دادن همه انسان‌ها، آنان را به اطاعت از پیامبر اسلام (ص) فرمان داده است. در قرآن کریم می‌خوانیم «قُل اَطیعُوا اللّهَ واَطیعُوا الرَّسولَ...؛ اى پیامبر اکرم (ص) بگو از خدا و رسول او اطاعت کنید...» و در جاى دیگر، خصوصا مؤمنان را به این موضوع دعوت می‌کند «یاایُّهَا الَّذینَ ءامَنوا اَطیعُوا اللّهَ‏ و اَطیعُوا الرَّسولَ... اى کسانى که ایمان آورده‌اید، خدا و رسولش را اطاعت کنید...»


حجت‌الاسلام بهجتی گفت: مفهوم اطاعت، به معناى دنباله‌روی است؛ یعنى راهى که رسول خدا (ص) می‌رود، صراط مستقیم است که صراط خداست و اطاعت آن حضرت بر همه واجب است. از نظر قرآن کریم، اطاعت از رسول خدا (ص)، اطاعت از خداست. هر کس که از رسول خدا اطاعت کند، از خدا اطاعت کرده است.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران