مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام مجتبی(ع) در حرم علوی برگزار شد مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام مجتبی(ع) در حرم علوی برگزار شد مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام مجتبی(ع) در حرم علوی برگزار شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام مجتبی(ع) در حرم علوی برگزار شد مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام مجتبی(ع) در حرم علوی برگزار شد مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام مجتبی(ع) در حرم علوی برگزار شد مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام مجتبی(ع) در حرم علوی برگزار شد مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام مجتبی(ع) در حرم علوی برگزار شد

مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و امام مجتبی(ع) در حرم علوی برگزار شد

مراسم گرامیداشت رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) با حضور هزاران عزادار و عاشق ولایت در حرم امیرمومنان حضرت علی (ع) در شهر نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، مراسم گرامیداشت رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) امروز با حضور هزاران عزادار و عاشق ولایت در حرم اولین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امیرمومنان علی (ع) در شهر نجف اشرف برگزار شد.


براساس این گزارش، در این مراسم نه‌فقط از سراسر عراق که از کشورهای مختلف نیز آمده بودند؛ از جمهوری اسلامی ایران شماری از زائران بعد از اربعین حسینی به کشور برنگشتند و به نجف آمدند تا پایان ماه صفر در این مراسم حضور داشته باشند. به همین مناسبت زائران زیادی از کشورهای افغانستان و جمهوری آذربایجان و نیز کشورهای حوزه خلیج فارس این روزها در نجف اشرف به سر می‌برند.


امروز بسیاری از زائران ایرانی و خارجی، شیعه و سنی و حتی علاقه‌مندان به اسلام و پیامبر اکرم و امام علی (ع) از سایر ادیان راهی نجف اشرف شدند و در سالگرد رحلت پیامبر گرامی اسلام محمد بن عبدالله (ص) در این شهر به عزاداری پرداختند.


بر اساس یک سنت دیرینه عراقی‌ها در ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) راهی نجف اشرف می‌شوند تا به جانشین، پسر عم و داماد پیامبر اکرم (ص) و کسی که پیامبر او را جان خود توصیف کرد، تسلیت بگویند.


زائران عزادار در داخل صحن و سرای حضرت علی (ع) در سوگ پیامبر اکرم (ص) بر سر و سینه زدند و عزاداری کردند و گروه گروه از یک باب وارد حرم شده و به دلیل ازدحام و تراکم جمعیت، از در دیگر خارج می‌شدند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران