همدلی بین‌المللی زائران برای کتابت قرآن اربعین همدلی بین‌المللی زائران برای کتابت قرآن اربعین همدلی بین‌المللی زائران برای کتابت قرآن اربعین بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
همدلی بین‌المللی زائران برای کتابت قرآن اربعین همدلی بین‌المللی زائران برای کتابت قرآن اربعین همدلی بین‌المللی زائران برای کتابت قرآن اربعین همدلی بین‌المللی زائران برای کتابت قرآن اربعین همدلی بین‌المللی زائران برای کتابت قرآن اربعین

همدلی بین‌المللی زائران برای کتابت قرآن اربعین

یکی از اتفاقات بی‌نظیر در اربعین امسال، کتابت قرآن کریم به همت ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس بود که بسیار مورد توجه زائران کشورهای مختلف قرار گرفت و بیشتر زائران از این مصحف به‌ عنوان قرآن اربعین یاد می‌کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، اربعین سال ۱۳۹۸ هم با تمام خاطرات زیبا و سختی‌های شیرینش به پایان رسید و زائران در این فکر هستند که آیا در سال آینده نیز میهمان این حماسه بزرگ هستند یا خیر؟
از پذیرایی گرم و محبت‌آمیز عراقی‌ها بسیار سخن گفته شده است که چگونه خالصانه تمامی محبت خود را برای زائران پیاده امام حسین(ع) صرف می‌کردند؛ اما در این میان، علاوه بر پذیرایی و اسکان در موکب‌ها، اتفاقات فرهنگی خوبی نیز رقم خورده است که نباید از آنها به‌سادگی گذر کرد چراکه ظرفیت اربعین در تأثیرگذاری کارهای فرهنگی بر روی افراد به‌ویژه نوجوانان و جوانان یک ظرفیت بی‌نظیر است.
یکی از این اتفاقات بی‌نظیر کتابت قرآن کریم در اربعین امسال به همت ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس بود که بسیار مورد توجه زائران قرار گرفت.
زهرا الهامی‌نژاد، مسئول اجرایی کتابت قرآن کریم در اربعین ۹۸ نحوه اجرای این حرکت فرهنگی ــ قرآنی را این‌گونه معرفی می‌کند: با توجه به سبقه ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس در کتابت جمعی قرآن کریم، بر آن شدیم تا این مهم را نیز در اربعین به اجرا درآوریم. لذا، با موکب شباب‌المقاومه توافق شد تا در عمود ۹۰۲ این برنامه اجرا شود. بنرهایی به چهار زبان عربی، فارسی، انگلیسی و اردو تهیه شد تا برای زائران اطلاع‌رسانی مناسب صورت پذیرد.
وی با اشاره به کتابت یک آیه از سوی هر زائر اربعین حسینی، بیان کرد: با توجه به اینکه قرآن ۶۲۳۶ آیه دارد، حداکثر افرادی که در این طرح شرکت کرده بودند این عدد پیش‌بینی شد که البته بعضی از عزیزان به نیابت از برخی از افراد خانواده خود نیز کتابت کردند که بیش از یک آیه را شامل می‌شد.
مسئول اجرایی کتابت قرآن کریم در اربعین ۹۸ استقبال زائران از این طرح را بی‌نظیر برشمرد و ادامه داد: علاوه بر زائران ایرانی و عراقی، زائرانی از کشورهای بحرین، پاکستان، لبنان، آذربایجان، عمان، کویت، افغانستان، هندوستان، نیجریه، ترکیه و برخی کشورهای اروپایی و آفریقایی در کتابت قرآن مشارکت داشتند.
الهامی‌نژاد اضافه کرد: این فعالیت فرهنگی ــ قرآنی را از آن جهت در اربعین اجرا کردیم که دلیل جایگاه والای امام حسین(ع) به‌دلیل قرار گرفتن در مسیر قرآن است؛ آن حضرت جان خود و خانواده‌اش را فدا کرد تا دستورات قرآن کریم اجرا شود و ما نیز پیرو آن امام شهید هستیم و اعتقاد راسخ داریم که قرآن و اهل بیت(ع) از هم جدایی‌ناپذیر هستند و هر حرکتی در مسیر تبیین فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) دارای ثواب و مورد رضایت خداوند باریتعالی است.
وی با بیان خاطراتی از حضور شاگردان علامه زکزاکی و جوان بوشهری زرتشتی که در موکب کویتی‌ها خدمت می‌کرد و در اربعین به دین اسلام و مذهب شیعه تشرف یافته بود، گفت: اکثر زائران از این قرآن به‌عنوان قرآن اربعین یاد می‌کردند.
الهامی‌نژاد در پایان یادآور شد: این قرآن پس از تصحیح و تجلید به آستان مقدس حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) اهدا خواهد شد و در این طرح، صندوق قرض‌الحسنه معلولین ایران، مجمع شفا الکوثر و گروه دارو سلامت روشنا با ستاد کتابت نور در سایه شمس‌الشموس همکاری داشتند.


| شناسه مطلب: 98256




اربعین حسینی قرآن



مطالب مرتبط

نظرات کاربران