پذیرایی از زائران دهه آخر صفر همت ملی و مردمی نیاز دارد

مدیر حج و زیارت خراسان رضوی گفت: پذیرایی از زائران دهه آخر صفر در شهر مشهد، یک امر دولتی نیست و به یک همت ملی و مردمی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، جواد شاد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: استانداری خراسان رضوی برای پذیرایی از زائران دهه آخر صفر ستاد ویژه ای را تشکیل داده است.


وی تصریح کرد: بر مبنای ماموریت های این ستاد، امسال اسکان و پذیرایی ۱۲هزار زائر پیاده امام رضا(ع) در شهر مقدس مشهد به مدیریت حج و زیارت استان محول شده است که در مدارسی که معرفی خواهند شد اسکان  و پذیرایی خواهند شد. 


شاد بیان داشت: فرهنگ میزبانی از زائران مراسم اربعین در کشور عراق که بر اساس پشتوانه مردمی صورت می گیرد و دولت به جز تامین امنیت اقدام دیگری را انجام نمی دهد، باید به عنوان یک الگو در استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد نیز مورد توجه قرار بگیرد و همان طور که مردم این کشور درب های منازل خود را به روی زائران سید الشهداء باز می کنند، مردم مشهد نیز هر کسی به اندازه وسع و توانی که در موارد مختلف از جمله اسکان، تغذیه، خدمات،  وسیله نقلیه و موارد مشابه در اختیار دارد از زائران امام رئوف پذیرایی کند .


مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی با بیان اینکه مردم مشهد همه خادم الرضا هستند، افزود: پذیرایی از زائران در دهه آخر صفر در شهر مشهد ، یک امر دولتی نیست بلکه یک همت ملی و مردمی نیاز دارد و به تدریج باید این مراسم به سمتی سوق داده شود که دولت و حاکمیت تنها  نقش تسهیل گری را برعهده داشته باشند.


شاد ادامه داد: از طرفی دهه پایانی ماه صفر فرصتی را فراهم می کند که مردم و بویژه شهروندان مشهدی با بسیج کردن امکانات خود به منظور پذیرایی از زائران امام رضا(ع)  ادای دین خودشان را به ساحت این امام ارائه کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران