مراسم عزاداری شهادت امام رضا (ع) در حرم حسینی برگزار شد

صدها زائر ایرانی در روز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت علی بن موسی‌الرضا (ع) در حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عزادار و سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع‌رسانی حج از کربلای معلا، صدها زائر ایرانی در روز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت علی بن موسی‌الرضا (ع) در حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عزادار و سوگواری پرداختند.


براساس این گزارش، این مراسم صبح امروز از سوی بعثه مقام معظم رهبری و پس از اقامه نماز با قرائت زیارت عاشورا برگزار شد که حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا مقیسه در این مراسم به ویژگی‌های شیعه واقعی از نظر امام هستم پرداخت و گفت: اگر می‌خواهید ولایت واقعی داشته باشید باید برای عمل و اطاعت خدا و تقوا همت کنید؛ وگرنه با سهل‌انگاری هیچ ولایتی پیدا نمی‌شود.


وی افزود: ادعای محبت داشتن به هیچ کار نمی‌آید. جای محبت واقعی در دل‌های پاک است و وقتی دل‌پاک است که آلوده به معصیت نباشد. اگر به معصیتی مبتلا شدید، فوراً توبه کنید تا آن لکه سیاه گناه از قلبتان پاک بشود.


امام‌جمعه سبزوار خاطرنشان کرد: بعضی دوست دارند نظر خود را بر دستور دین تحمیل کنند؛ به‌جای اطاعت کردن، فرمانروایی کنند و دین را آن‌گونه می‌خواهند که می‌پسندند؛ نه آن‌گونه که هست. ولی شیعه کسی است که مطیع محض دین و اولیای حق باشد؛ نه گامی عقب بماند و نه یک‌قدم جلوتر حرکت می‌کند.


وی با اشاره به روایتی از امام رضا (علیه‌السلام) که می‌فرماید «لایکونُ المومِنُ مؤمناً حتی تکونَ فیه ثلاثُ خِصال: سُنَّهٌ مِن رَبِّه وَ سُنَّهٌ مِن نَبیهِ وَ سُنَّهٌ مِن ولیه فَأمَّا السُّنَّهُ مِن ربِّه فَکِتمانُ السِّرِّ وَ أمّا السُّنَّهُ مِن نَبیهِ فَمُداراهُ اَلنّاسِ وَ اَمّا السُّنَّهُ مِن وَلیهِ فالصّبر فی البَأساءِ و الضَّرّاء» یادآور شد: مؤمن، مؤمنی کامل نیست؛ مگر در او سه خصلت باشد: خصلتی از خدا، خصلتی از پیامبر و خصلتی از امام؛ اما خصلت خدایی، کتمان راز و خصلت پیامبر مدارا با مردم و خصلت امام شکیبایی در گرفتاری‌هاست.


در پایان این مراسم یکی از مداحان و ذاکر اهل‌بیت (ع) به عزاداری و سوگوار پرداخت و زائران هم در رثای شهادت امام هشتم سینه‌زنی و عزاداری کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران