خط آهن لاذقیه به عراق و ایران متصل خواهد شد خط آهن لاذقیه به عراق و ایران متصل خواهد شد خط آهن لاذقیه به عراق و ایران متصل خواهد شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
خط آهن لاذقیه به عراق و ایران متصل خواهد شد خط آهن لاذقیه به عراق و ایران متصل خواهد شد خط آهن لاذقیه به عراق و ایران متصل خواهد شد خط آهن لاذقیه به عراق و ایران متصل خواهد شد خط آهن لاذقیه به عراق و ایران متصل خواهد شد

خط آهن لاذقیه به عراق و ایران متصل خواهد شد

وزارت حمل و نقل سوریه خبر داد سوریه در راستای اجرایی شدن پروژه راهبردی اتصال ریلی بندر امام خمینی به بندر لاذقیه، در حال احداث خط آهن دیرالزور به البوکمال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از روزنامه سوری الوطن، وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد: پروژه ریلی اتصال سواحل سوریه به عراق و سپس ایران توسط مقامات سه کشور در حال بررسی است.


بر اساس گزارش وزارت حمل و نقل سوریه با احداث این مسیر ریلی، بندر امام خمینی  (رض) در سواحل ایران در خلیج فارس به بندر لاذقیه در دریای مدیترانه متصل می‌شود.


بر اساس پروژه مذکور در ابتدا عملیات اجرایی اتصال ریلی ایران به عراق از طریق شلمچه به بصره و در یک مسیر ریلی 32 کیلومتری کلید می‌خورد که طرف ایرانی سرمایه گذار آن است. سپس مسیر ریلی اتصال شلمچه به بندر امام خمینی و بصره به لاذقیه تکمیل می‌شود.


بر اساس گزارش وزارت حمل و نقل سوریه مسیر ریلی  به طول ۱۴۲.۸ که دیرالزور را به البوکمال متصل می‌کند با سرعت و با مشخصات فنی مدرن بین المللی زیرساخت‌های آن در دست احداث است و  بخشی از محور حمل و نقل بین المللی غرب و شرق بنادر سوریه از طریق حلب به عراق، ایران و کشورهای آسیای شرقی است که از لحاظ ترانزیتی یک کریدور استراتژیک برای سوریه و عراق محسوب می شود.


بنا بر این گزارش، در همین راستا راه آهن لاذقیه نیز عملیات اجرایی پروژه ساخت خط ریلی که مثلث نیروگاه شربیت واقع در محور طرطوس لاذقیه را به منطقه آزاد لاذقیه متصل می‌کند با هزینه ۱۹۵ میلیون لیره‌ای آغاز کرده است.


در نشست‌های سه جانبه یک سال اخیر میان ایران، عراق و سوریه، توسعه حمل و نقل ریلی، افزایش ترانزیت، توسعه صادرات و واردات و نحوه اتصال راه آهن شلمچه به بصره  به منظور برقراری کریدورهای ترانزیتی بین سه کشور بررسی شده است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران