اهدای کاشی متبرک رضوی به متولیان مزارات پاکستانی اهدای کاشی متبرک رضوی به متولیان مزارات پاکستانی اهدای کاشی متبرک رضوی به متولیان مزارات پاکستانی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
اهدای کاشی متبرک رضوی به متولیان مزارات پاکستانی اهدای کاشی متبرک رضوی به متولیان مزارات پاکستانی اهدای کاشی متبرک رضوی به متولیان مزارات پاکستانی اهدای کاشی متبرک رضوی به متولیان مزارات پاکستانی اهدای کاشی متبرک رضوی به متولیان مزارات پاکستانی

اهدای کاشی متبرک رضوی به متولیان مزارات پاکستانی

کاشی متبرک حرم مطهر امام رضا(ع) به متولیان مزارات اسلام‌آباد پاکستان اهدا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در نشستی که در مرکز امور بین‌الملل آستان قدس برگزار شد، کاشی متبرک حرم مطهر امام رضا(ع) توسط مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، به متولیان مزارات اسلام‌آباد پاکستان اهدا شد.


این دیدار در چارچوب طرح «ارتباط با مزارات جهان اسلام» که مرکز امور بین‌الملل آستان متولی آن است صورت گرفت.


جمهوری اسلامی پاکستان، ۲۰۰میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد بیش از ۱۹۰میلیون مسلمان و محب اهل بیت(ع) هستند. مزارات در پاکستان محل دفن عرفا و بزرگان اسلامی است که به زیارت‌گاه مردم تبدیل شده است.


در نتیجه اجرای طرح بلند مدت «ارتباط با مزارات جهان اسلام» که هدف آن ارتباط‌گیری با محبان اهل بیت(ع) در کشورهای مسلمان به ویژه شبه ‌قاره است، تا کنون بیش از ۵۰ نفر از محبان سرشناس اهل بیت(ع) از کشورهای هند، پاکستان، بنگلادش، عراق و ترکیه میهمان آستان قدس بوده‌اند و علاوه بر زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) به دیگر شهرهای مذهبی ایران هم سفر کرده‌اند. پنج نفر دیگه از متولیان مزارات پاکستان اهم اکنون میهمان آستان قدس هستند.


در نشست این محبان اهل بیت(ع) با حجت‌الاسلام محمد علی موحدی، مدیر مرکز امور بین‌الملل آستان قدس، دو طرف بر اهمیت بارگاه حضرت رضا(ع) در جوامع اهل سنت و لزوم تاسی به این امام همام در امور مختلف تاکید کردند و برای فراهم شدن همکاری‌های بیشتر بین دو کشور ایران و پاکستان در آینده گفت‌وگو کردند.


| شناسه مطلب: 98315




آستان قدس مشهد



مطالب مرتبط

نظرات کاربران