فضای مجازی ، اسلحه نیروهای انقلابی فضای مجازی ، اسلحه نیروهای انقلابی فضای مجازی ، اسلحه نیروهای انقلابی بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
فضای مجازی ، اسلحه نیروهای انقلابی فضای مجازی ، اسلحه نیروهای انقلابی فضای مجازی ، اسلحه نیروهای انقلابی فضای مجازی ، اسلحه نیروهای انقلابی فضای مجازی ، اسلحه نیروهای انقلابی

فضای مجازی ، اسلحه نیروهای انقلابی

تولیت آستان قدس رضوی رضوی با تأکید بر اینکه قدرت مجازی کشور باید همچون توان نظامی قدرتمند و مقتدر شود، گفت: رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی نقش مهمی در بصیرت افزایی و عمق بخشی به جامعه دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار فعالان فضای مجازی سراسر کشور که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم گسترده دشمن علیه ملت ایران، اظهار کرد: دشمن جنگی گسترده را علیه کشورما آغاز کرده که بستر آن فضای مجازی، ابزار آن القای شبهه و هدف تیرهای آن افکار، اندیشه‌ها، ایمان، اعتقادات مذهبی، باورهای دینی و فرهنگ ملت ما است.


وی در ادامه یکی از مهمترین رسالت‌های فعالان فضای مجازی را القاء امید به جامعه و بیان توفیقات و موفقیت‌های کشور خواند و ابراز کرد: برای دشمن دولت‌ها تفاوتی ندارند، او می‌خواهد به جامعه اینگونه القا کند که نظام اسلامی یک نظام کارآمد نیست و ما وظیفه داریم با بیان موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها جامعه را امیدوار کنیم.هرچیزی که موجب یأس مردم از نظام اسلامی شود، بازی کردن در زمین دشمن است.


اینها بخشی از سخنان تولیت آستان قدس رضوی درجمع گروهی از فعالان فضای مجازی بود، اگرچه خبر این دیدار ازسوی رسانه ها منتشر شد اما تحلیل وارزیابی به آن اندازه که نیاز است صورت نگرفت و شاید هم برخی درحد اظهارات یک مقام مسوول آنرا منتشر کردند.


واقعیت این است که این روزها  فضای مجازی به جزیی جدانشدنی از زندگی مردم کشورمان تبدیل شده است ، کمترکسی را میتوان یافت که گوشی هوشمند نداشته باشد و به واسطه همین گوشی درچند نرم افزار فضای مجازی عضو نباشد. به گونه ای که امروزه یکی از تاثیر گذارترین رسانه ها همین رسانه های مجازی هستند.


 ازدیگر سو همین فضای مجازی انحصار در اطلاع رسانی را که زمانی دراختیار صداوسیما ، روزنامه ها و چند خبرگزاری بود شکسته و بسیاری از اخبار پیش از اینکه د ررسانه های رسمی منتشرشوند درفضای مجازی به اطلاع مردم رسیده است .


این مساله از یک سو میتواند فرصت باشد وازسوی دیگر تهدید . از این جهت که دشمنان کشورمان این روزها به طور جدی وارد فضای مجازی شده و به نوعی عنان این بخش را به دست گرفته اند و خبرهای کشور وجامعه را آنگونه که خود میخواهند به خورد مردم میدهند ، تهدید ی جدی است . اما از دیگرسو درصورتیکه نیروهای انقلابی و دلسوزان انقلاب ونظام بتوانند و بخواهندو اهمیت فضای مجازی را باور کنند میتواند یک پل ارتباطی دو سویه میان آنها و مردم ایجاد کندو با کمترین هزینه نیازها و نظرهای مردم را به مسوولان و دیدگاهها و حاصل تلاشهای مسوولان را به مردم منتقل کند. مردم را همراه نظام کرده و دربسیاری موارد این اتحادو همسوی مشکلات راحل نماید.


تولیت آستان قدس رضوی برهمین اساس تاکید دارند که فضای مجازی کشور باید قدرتمند شود. حضور قدرتمندانه و فعالانه نیروهای انقلابی است که باعث میشود تا شبهات زدوده شده و مردم درجریان واقعیتهای جامعه و کشور قرارگیرند . این درحالی است که اکنون عنان فضای مجازی دست دشمن است و حتی برخی دوستان انقلاب که قصد دارند دراین عرصه وارد شوند چنان دچار هجمه میشوند که تنها تلاش انها را میتوان درعرصه دفاع از خودو برخی اظهاراتشان مشاهده کرد و مجالی برای بیان دستاوردهای نظام وانقلاب باقی نمی ماند.


نکته دیگری که حجت الاسلام مروی بر آن تاکید دارند ؛ عمق بخشیدن به فعالیت در فضای مجازی است ، نکته ای بسیار مهم که کمتر مورد توجه قرار گرفته است . شاید برخی بر این باور باشند که دشمنان یعنی کسانی که درفضای مجازی شبکه ها وکانالهای ضد انقلابی راه انداخته و مدام علیه نظام شعار میدهند. این درحالی است که این قبیل کانالها و شبکه ها تکلیفشان روشن است ومردم کشورما هم چندان تمایلی به اباطیلی که توسط انها منتشر میشود ندارند. امروزه دشمن  بسیار زیرکانه تر وارد جنگ شده است . انها تلاش دارند تا با سطحی نگه داشتن و مشغول کردن مردم به اموری بیخودو بیفایده ، آنها را از اندیشیدن درباره شرایط کشور و دشمنان دور نگه دارند ؛ و بخاطر همین هم هست که اقدام به ایجاد کانالها و شبکه های فراوانی میکنند که جز سرگرم کردن وارایه محتوای بیفایده و پفکی چیزی عاید مردم نمیکند .این کانالها اندک اندک ذائقه مردم را هم تغییر داده و به سمت مطالب کم اهمیت و بی ارزشی سوق میدهد که هیچ سودی نداشته و هرگز به دانش واندیشه آنها عمق نمیدهد.


به نظر میرسد که این وظیفه انقلابیون واقعی است که علاوه بر حضور پرقدرت درفضای مجازی ، اقدام به ارایه محتوایی فاخر و متنوع نمایند و به گونه ای عمل کنند که ضمن جذب مخاطبان ؛ بتواند اندیشه انها را عمق بخشیده و بصیرت مردم را افزایش دهد. شک نکنید که نسل جوان ما تشنه معارف ودانش است و اگر درفضای مجازی محصولاتی پر ارزش و محتوایی قابل قبول ارایه شود هرگز جذب شبکه ها و کانالهایی نمیشود که فقط وقت انها را گرفته و مانند پفک نه تنها روح تشنه دانستن انها را سیراب نمیکند که وقت انها را تلف کرده و آنها را به این گردونه باطل معتاد هم میکند.


شاید خیلی از خودی هاو حتی صاحبان کانال های مجازی ندانند که نادانسته درزمین دشمن بازی میکنند،دشمنان بیش از هرکس طالب این هستند که مرزبندی دوست و دشمن غیرشفاف بماند تا دراین فضای مه الود بتوانند درمیان مردم نفوذ کنند ، اما  این وظیفه متصدیان و مسوولان است که این خط کشی را واضح و شفاف نمایند. دراین صورت است که میتوان از مدیران کانالها و شبکه های مجازی توقع داشت درارایه محتوا و کپی مطالب نهایت دقت را داشته باشند مبادا که بازوی تبلیغاتی دشمنان شوند.


و اما نکته آخر که شاید بتوان آنرا مهمترین نکته هم دانست ، وآن چیزی نیست جز القای یاس وناامیدی به مردم کشورمان درشرایط فعلی کشور. قطعا همه شما هم مانند بنده دیدید و میبینید که بسیاری از کانالها وشبکه های مجازی برای جذب مخاطب اقدام به انتشار یا بزرگنمایی اخبار و مطالبی میکنند که حکایت از مفاسد اقتصادی، ناهنجاریهای اجتماعی ؛ دعواها ودرگیری های سیاسی و ... دارد. یا مطالبی که از مشکلات مردم ، فقر ونداری ، گرفتاری وبیماری، پاسکاری مردم درادارات دولتی و ... منتشر میشود. بسیاری ازمردم هم چون به طور روزمره با چنین مشکلاتی روبرو میشونداحساس همذات پنداری کرده و جذب این مطالب میشوند. این درحالی است که درهمان زمان مقامهای مسوول درحد توان خود برای حل مشکلات تلاش میکنند . مقامهای قضایی با مفاسد مبارزه میکنندو پلیس و سایر دستگاههای امنیتی برای مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی درحال کارند. و این موارد درفضای مجازی یا اصلا منتشر نمیشود یا به گونه ای منتشر میشود که بسیار کمرنگ است .


هیچ کس منکر مشکلات و کم وکاستی های موجود نیست و هرگز هم کسی قصد سرپوش گذاشتن بر این کمبودها را ندارد اما این که جریان یکسویه اخبار ناامید کننده منتشر شود و دربرخی موارد بزرگنمایی برای جذب مخاطب صورت بگیردو سوی دیگر ماجرا یعنی تلاشهای مسوولان نظام نادیده گرفته شود ، اگرنگوییم بازی عامدانه در زمین دشمن است باید گفت که قطعا ناخواسته درجریان تبلیغاتی دشمنان قرار داریم .


هرذهن آگاه و اندیشه آزاده ای ، حتی ممالکی که این روزها درهیات دشمنان ایران اسلامی ظاهر شده اند، قبول دارد که ایران توانسته درمقابل بزرگترین شیطان وابرقدرت جهانی بایستدو تن به زیاده خواهی و زورگویی های آنها ندهد و دراین جریان اگر چه اندکی مشکل پیدا کرده اما توانسته گامهای بزرگی برای مقابله با مشکلات بردارد به گونه ای که مورد تحسین جهانیان قرار گرفته است . حال اینکه درداخل کشور به گونه ای وانمود شود که هیچ آینده  روشنی وجود ندارد و تمام راهها به بن بست ختم میشود قطعا بی انصافی و اجحافی بزرگ درحق تمام مردم کشور است .


این نقشه دشمنان است که تلاش دارند تا بگویند نظام اسلامی در مدیریت کشور شکست خورد ، اما واقعیت این است که  این مقدار تحریم هرکشور دیگر را نشانه رفته بود ، اکنون چیزی از مردم ومسوولانش باقی نمانده بود. این درحالی است که با تدبیر رهبر معظم انقلاب و همراهی و مقاومت مردم ایران اسلامی ، نقطه اوج تحریمها را پشت سرگذاشتیم و درصورت اطاعت از رهبری و فرامین ایشان قطعا روزها و سالهای آینده را بهتر و بهتر از قبل رقم خواهیم زد.


این وظیفه دلسوزان نظام و انقلاب است که همین اندیشه را در فضای مجازی تشریح کنندو بجای ایجاد روحیه یاس وناامیدی در میان مردم ؛ انها را به آینده روشن نظام نوید دهند .




مطالب مرتبط

نظرات کاربران