عزت درتسلیم بودن انسان در مقابل حق است عزت درتسلیم بودن انسان در مقابل حق است عزت درتسلیم بودن انسان در مقابل حق است بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
عزت درتسلیم بودن انسان در مقابل حق است عزت درتسلیم بودن انسان در مقابل حق است عزت درتسلیم بودن انسان در مقابل حق است عزت درتسلیم بودن انسان در مقابل حق است عزت درتسلیم بودن انسان در مقابل حق است

عزت درتسلیم بودن انسان در مقابل حق است

نماینده ولی درامورحج و زیارت با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع)، تاکید کرد: اگر انسان در برابر حق قرار گرفت باید در برابر آن تسلیم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب امروز درجلسه تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت وبعثه مقام معظم رهبری با گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) به حدیث " ما تَرَکَ الحَقَّ عَزیزٌ إِلاّ ذَلَّ و لا أَخَذ بِهِ ذَلیلٌ إِلاّ عَزَّ- هیچ عزیزى حق را ترک نکرد، مگر این که ذلیل شد وهیچ ذلیلى به حق عمل نکرد مگراین که عزیز شد" از آن امام همام اشاره و تصریح کرد: اگرانسان دربرابرحق قرارگرفت باید دربرابرآن متواضعانه تسلیم شود.


وی با بیان اینکه حق یک ارزش و کیمیا است، اظهار داشت: هرکس با حق سر ستیز داشته باشد قطعا ذلیل خواهد شد و گام نهادن در راه باطل، پشت پا زدن به حق است.


نماینده ولی در امورحج و زیارت با اشاره به اینکه سخن حق ممکن است حتی از زبان یک کودک، فرد عادی و یا دانشمند بیان شود، افزود: مهم آن است که به حق توجه داشته و برای آن ارزش قائل باشیم. 


وی نمونه هایی از احترام گذاشتن به حق مردم را برشمرد و خطاب به حاضران گفت: ممکن است فردی که در جامعه جایگاهی ندارد سخن حق را بیان کند و با این نگاه، عزیز شود.


حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: شهید حججی جوانی از نجف آباد، با عمل به حق و فداکاری در راه حق آن قدرعزیز شد که مقام معظم رهبری تاکنون چندین بار در سخنرانی هایشان از وی بعنوان شهید حججی عزیز یاد کرده اند.


وی با بیان اینکه امام خمینی (قدس سره) با آن جایگاه و منزلت می فرماید: رهبرمن آن نوجوان 13 ساله ای است که نارنجک به کمر بسته و زیرتانک دشمن می رود، تصریح کرد: اگر خواستارعزت در دنیا و آخرت هستیم باید تلاش کنیم اعمالی که انجام می دهیم مطابق حق باشد.


سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه درقرآن به حدود شصت مورد اشاره شده که افراد به حق عمل نکرده و سرنگون شدند، اظهار داشت: خداوند می فرماید: " سَأَصْرِفُ عَنْ آیَاتِیَ الَّذِینَ یَتَکَبَّرُونَ فِی الْأَرْضِ بِغَیْرِ الْحَقِّ وَإِنْ یَرَوْا کُلَّ آیَةٍ لَا یُؤْمِنُوا بِهَا - کسانی که در مقابل حق تکبر می کنند و تسلیم نمی شوند روزی از بین خواهند رفت ".  


وی افزود: روزی فرا خواهد رسید آمریکا نیز با این اقتداری که دارد برچیده خواهد شد بخاطراینکه به حق عمل نمی کند و حقی برای دیگران قائل نیست و خود را ذی حق عالم می داند.


وی اضافه کرد: آمریکا نفت سوریه را به یغما می برد و از کشورها باج خواهی و اقدامات رژیم اشغالگر صهیونیستی را تایید می کند که همه نشاندهنده ایستادن در مقابل حق است و خداوند می فرماید: ما آیات خود را از آنها خواهیم گرفت.


نماینده ولی فقیه همچنین با اشاره به این روایت از نبی مکرم اسلام(ص) "عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ " از حضرت علی (ع) بعنوان مصداق حق نام برد.


وی در ادامه فرازهایی از نهج البلاغه را یادآور شد و با اشاره به اینکه طلحه و زبیر از سرداران بزرگ اسلام درمقابل امام علی (ع) ایستادند و حق را زیر پاگذاشتند، تصریح کرد: انسان همیشه و در همه حال باید خود را به خدا بسپارد.


وی افزود: حضرت علی (ع) می فرمایند: " مَا شَکَکْتُ فِی اَلْحَقِّ مُذْ أُرِیتُهُ – از زمانی که من حق را شناختم در حق شک و تردید نکردم".


وی اضافه کرد: امام علی (ع) به حسنین (علیهما السلام) توصیه کردند: " قُولَا بِالْحَقِّ – حسن و حسینم حق را بگویید".


حجت الاسلام والمسلمین نواب با طرح عامل انحراف از حق، اظهار داشت: پیامبر فرموده اند: " إِنَّ أَخْوَفَ مَا أَخَافُ عَلَى أُمَّتِی اَلْهَوَى وَ طُولُ اَلْأَمَلِ – من از دوچیز بیش از هر چیز برامتم می ترسم که عبارتند از: خواسته های نفسانی و آرزوهای طولانی.


وی افزود: پیامبر تصریح کردند: " فَأَمَّا اَلْهَوَى فَیَصُدُّ عَنِ اَلْحَقِّ وَ أَمَّا طُولُ اَلْأَمَلِ فَیُنْسِی اَلْآخِرَةَ " هوای نفس راه را بر حق می بندد تا فرد به آن عمل نکند و آرزوهای طولانی، آخرت را از یاد انسان مى‌برد.


 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران